Zagranica

Reklama Groupon znów zakazana za wprowadzanie w błąd

Advertising Standards Authority (ASA) ukarała serwis zakupów grupowych za reklamę, w której zawyżył rabaty.

Groupon, serwis zakupów grupowych, w reklamie zaoferował klientom czterodaniowy posiłek dla dwojga z butelką wina lub dwiema porcjami jakiegokolwiek innego trunku w restauracji Wagon and Horses. Koszt posiłku w Groupon wynosił 24 funty zamiast 92 w “realu”. Groupon podał, iż jest to 74 proc. zniżki. Jeden z klientów poskarżył się, iż jest to liczba zawyżona.

Groupon bronił się, że przyjął do kalkulacji najdroższe pozycje z menu z okresu, w którym zawarto umowę z restauracją. Nie można było wziąć pod uwagę konkretnych cen, gdyż te są codziennie podawane na tablicy, zależnie od wprowadzanego menu.

Pomimo zapewnień, że nie było intencją firmy kogokolwiek wprowadzać w błąd, ASA uznała, że Groupon powinien był dodać sformułowanie “nawet do 74 proc.”  (“up to 74 percent”) i zakazała rozpowszechniania ogłoszenia w obecnej formie.

To nie pierwsza tego typu wpadka firmy. W styczniu br. ASA zakazała dwóch innych reklam oferujących zniżkę w restauracji oraz wyjazd na safari, twierdząc, że wprowadzały one klientów w błąd. Groupon zapewniał wówczas, że odpowiednio przeszkoli pracowników, by uniknąć podobnych problemów.

(źródło: www.campaignlive.co.uk)