Lukas Bank, należący do francuskiej grupy Crédit Agricole, szykuje się do zmiany nazwy – o planach rebrandingu banku, czyli zmianie nazwy na Crédit Agricole, pisaliśmy w MMP24 już w sierpniu ub.r.
Widomym znakiem przejścia pod globalną markę Crédit Agricole (grupa działa w 70 krajach, a Lukas Bank kupiła w 2001 r.) będzie zmiana szyldów 450 placówek Lukas Banku.
Bank ma też plany działań reklamowych. Jeszcze na przełomie marca i kwietnia br. ma ruszyć kampania reklamowa. Jednak będzie to prawdopodobnie kampania produktowa, być może z elementami komunikacji wizerunkowej (bank już od pewnego czasu w reklamach i materiałach informacyjnych podkreśla swoją przynależność do grupy Crédit Agricole).
Tę kampanię przygotowują agencja reklamowa TBWA i dom mediowy PanMedia Western, z którymi bank do tej pory współpracuje.
Jednak, jak się dowiedzieliśmy, bank planuje też większą kampanię rebrandingową, w której będzie komunikował zmianę marki, i na jej realizację zamierza rozpisać przetarg reklamowy, do którego oprócz TBWA zamierza zaprosić 4, 5 wybranych agencji fullservice’owych. Prezentacje i ewentualny debriefing miałyby mieć miejsce w marcu i kwietniu br., tak by rozstrzygnąć przetarg i z wybraną agencją podpisać umowę do połowy maja br. Możliwe, że bank zdecyduje się też rozpisać przetarg mediowy.
W ciągu najbliższych 3 lat bank zamierza otworzyć kolejnych 150 oddziałów (do końca 2013 r. chce ich mieć przynajmniej 600), chce też zmienić profil działalności – w kierunku banku uniwersalnego. Do tej pory Lukas Bank koncentrował się na pożyczkach gotówkowych i ratalnych (stanowiły one ok. 80 proc. biznesu), a chce szerzej oferować rachunki, depozyty i hipoteki (tak by docelowo stanowiły one połowę przychodów).