Przetargi

Lukas Bank ma szukać agencji do rebrandingu

Bank szykuje się do przejścia pod globalną markę swego właściciela Credit Agricole.

Lukas Bank, należący do francuskiej grupy Crédit Agricole, szykuje się do zmiany nazwy – o planach rebrandingu banku, czyli zmianie nazwy na Crédit Agricole, pisaliśmy w MMP24 już w sierpniu ub.r.

Widomym znakiem przejścia pod globalną markę Crédit Agricole (grupa działa w 70 krajach, a Lukas Bank kupiła w 2001 r.) będzie zmiana szyldów 450 placówek Lukas Banku.

Bank ma też plany działań reklamowych. Jeszcze na przełomie marca i kwietnia br. ma ruszyć kampania reklamowa. Jednak będzie to prawdopodobnie kampania produktowa, być może z elementami komunikacji wizerunkowej (bank już od pewnego czasu w reklamach i materiałach informacyjnych podkreśla swoją przynależność do grupy Crédit Agricole).

Tę kampanię przygotowują agencja reklamowa TBWA i dom mediowy PanMedia Western, z którymi bank do tej pory współpracuje.

Jednak, jak się dowiedzieliśmy, bank planuje też większą kampanię rebrandingową, w której będzie komunikował zmianę marki, i na jej realizację zamierza rozpisać przetarg reklamowy, do którego oprócz TBWA zamierza zaprosić 4, 5 wybranych agencji fullservice’owych. Prezentacje i ewentualny debriefing miałyby mieć miejsce w marcu i kwietniu br., tak by rozstrzygnąć przetarg i z wybraną agencją podpisać umowę do połowy maja br. Możliwe, że bank zdecyduje się też rozpisać przetarg mediowy.

W ciągu najbliższych 3 lat bank zamierza otworzyć kolejnych 150 oddziałów (do końca 2013 r. chce ich mieć przynajmniej 600), chce też zmienić profil działalności – w kierunku banku uniwersalnego. Do tej pory Lukas Bank koncentrował się na pożyczkach gotówkowych i ratalnych (stanowiły one ok. 80 proc. biznesu), a chce szerzej oferować rachunki, depozyty i hipoteki (tak by docelowo stanowiły one połowę przychodów).