Zagranica

Omnicom Group na czele rankingu "Ad Age Global"

W 2001 r., drugi rok z rzędu, BBDO Worldwide wygrała większość regionalnych i globalnych budżetów przeznaczonych na kreację wśród agencji...

W 2001 r., drugi rok z rzędu, BBDO Worldwide wygrała większość regionalnych i globalnych budżetów przeznaczonych na kreację wśród agencji sieciowych – wynika z rankingu “Ad Age Global”. W kategorii planowania i zakupu mediów liderem była Starcom Media Vest Group, która wygrała większość budżetów. Po raz drugi z rzędu w 2001 r. numerem jeden w kategorii holdingów reklamowych została Omnicom Group, skupiająca BBDO, DDB Worldwide, TBWA Worldwide i sieciowe domy mediowe OMD Worldwide i PHD. Na drugim miejscu znalazła się Bcom3 Group, chociaż na tej pozycji mogłaby się znaleźć WPP Group, gdyby jej wszystkie zeszłoroczne transakcje zsumować z transakcjami Tempus Group. Z rankingu wynika, że rok 2001 był trudny dla rynku reklamowego. Związane było to przede wszystkim z końcem boomu na dotcomy. W 2001 r. 254 panregionalnych i globalnych kreatywnych i medialnych budżetów szacowanych na łączną sumę 8,75 mld dol. zmieniło agencje. To o 36 proc. mniej niż w latach poprzednich, gdy rekord wynosił 13,8 mld dol. W minionym roku rozdysponowano 5 mld dol., na które składa się 193 regionalne i globalne budżety przeznaczone na kreację. To o 46 proc. mniej niż w roku 2000. W 2001 r. rozdysponowano 3,7 mld dol. na 61 budżetów przeznaczonych na media. W porównaniu z rokiem 2000 spadek wyniósł 19 proc. Ranking “Ad Age Global” publikowany jest od 5 lat.