Kraj

Jan Niezbędny w nowej kategorii

Sarantis Polska poszerza markę o inny segment.

Sarantis Polska wprowadza do oferty marki Jan Niezbędny (dotychczas obecnej w kategorii m.in. ściereczek, worków, folii) mopy.

– Mopy są naturalnym rozszerzeniem kategorii ścierek i zmywaków. Konsumenci oczekują produktów ułatwiających im życie i oszczędzających ich czas, co potwierdza rozwój kategorii ścierek z mikrofibry, a spadek ścierek do podłogi – mówi Bartek Szakiewicz, brand manager marki Jan Niezbędny.

Kategoria ścierek i zmywaków na polskim rynku jest stabilna i osiąga niewielkie, kilkuprocentowe wzrosty. Po okresie szybkich wzrostów, napędzanych przez nowości oraz innowacje, jakim były np. ścierki z mikrofibry, widać znaczne wyhamowanie. – Wydaje się, że rynek jest w dużym stopniu nasycony i na kolejny przełom musimy poczekać – zauważa Bartek Szakiewicz.

Marka Jan Niezbędny jest liderem w swojej kategorii. Wartościowe udziały rynkowe brandu w 2010 r. wg MEMRB wynoszą odpowiednio: ścierki i zmywaki – 13,3 proc., worki na śmieci, folie, torebki – 24,2 proc.

Mopy Jana Niezbędnego, podobnie jak wszystkie produkty tej marki, pozycjonowane są w segmencie średnim/wyższym.

Oferta mopów (16 produktów) została skonstruowana tak, aby każdy konsument znalazł dla siebie rozwiązanie odpowiadające jego potrzebom oraz możliwościom zakupowym. Głównymi konkurentami Jana Niezbędnego są Vileda w kategorii mopów oraz Stella, Paclan – w pozostałych kategoriach.

Sarantis Polska planuje kampanię reklamową marki informującą o nowej kategorii w ofercie Jana Niezbędnego.

Za kreację reklam odpowiada agencja V&P, a za zakup mediów – MEC. Kampania TV zostanie wsparta reklamą i działaniami public relations w prasie oraz materiałami POS, działaniami w internecie i animacjami z promotorami w sieciach rynku nowoczesnego.

Nowe produkty Jana Niezbędnego dostępne są w większości najważniejszych sieci rynku nowoczesnego, który jest dla marki głównym kanałem dystrybucji. Pojawią się również w handlu tradycyjnym.

Mopy są kategorią, na którą Sarantis Polska kładzie w tegorocznych swoich działaniach marketingowych największy nacisk. Nie rezygnuje jednak ze wsparcia pozostałych kategorii, w których marka Jan Niezbędny jest już obecna.

– Zgodnie z trendami rynkowymi w komunikacji marki coraz większą rolę odgrywa internet i wszystkie dostępne w nim narzędzia. W minionym roku przebudowaliśmy stronę www.janniezbedny.pl, dzięki czemu stała się ona bardziej atrakcyjna wizualnie, przejrzysta, czytelna. Poza informacjami o produktach znajduje się tam baza wiedzy z licznymi poradami i ciekawostkami przydatnymi każdej pani domu – mówi Bartek Szakiewicz. –  Prowadziliśmy również kampanie reklamowe i wizerunkowe na portalach informacyjnych oraz społecznościowych.