Kraj

Wyższy nakład i zmiany w piśmie dla młodych "Victor Gimnazjalista"

Agencja Wydawnicza "Aga-Press" zdecydowała o podniesieniu do 100 tys. egzemplarzy nakładu dwutygodnika "Victor Gimnazjalista" dla młodzieży głównie 12-15-letniej. Dotychczasowy nakład...

Agencja Wydawnicza “Aga-Press” zdecydowała o podniesieniu do 100 tys. egzemplarzy nakładu dwutygodnika “Victor Gimnazjalista” dla młodzieży głównie 12-15-letniej. Dotychczasowy nakład wahał się między 60 a 80 tys. egzemplarzy. Do podniesienia nakładu skłoniły wydawcę dobre wyniki sprzedaży ostatnich numerów. W październiku i listopadzie ub.r. rozchodziło się ok. 70 proc. 80-tys. nakładu. Jednocześnie wydawca kontynuuje zmiany w tym tytule, tak graficzne, jak i merytoryczne, zarówno w części edukacyjnej magazynu, jak i bardziej rozrywkowej. “Victor” od grudnia 2001 r. ma nową naczelną. Została nią Katarzyna Droga, twórca i redaktor naczelna “Cogito” – drugiego i koronnego tytułu Aga-Press. Zastąpiła Annę Sawicką-Wdowińską, która rozstała się z wydawnictwem. Redaktor prowadzącą “Victora” została Renata Jarecka, dotychczas redaktor części polonistycznej “Victora”, wcześniej redaktor w magazynie “Poznaj świat”. Nowością w “Victorze” jest 16-stronicowa wkładka z autorskim testem gimnazjalnym matematyczno-przyrodniczym i humanistycznym tworzonym we współpracy z Centralną Komisją Egzaminacyjną. Pismo wydzieliło też specjalne strony dla dziewcząt (moda, uroda) i chłopców (sport, komputery). W każdym numerze rozpoczęło publikację kilku konkursów. “Victor Gimnazjalista” ukazuje się od 1998 r. Zmianom towarzyszy promocja poprzez wysyłkę bezpośrednią egzemplarzy pisma do szkół. Reklamy pojawiają się też w specjalistycznych pismach pedagogicznych. (KP)