Kraj

Kamis pozbędzie się przypraw?

Według prasowych doniesień marketer zostawi sobie segment herbaty.

Kamis SA, producent przypraw i właściciel marki herbaty Irving, planuje sprzedaż części przyprawowej – poinformował piątkowy “Puls Biznesu”, powołując się na nieoficjalne doniesienia. Przedstawiciele Kamisa odmówili komentarza w tej sprawie.

Z doniesień dziennika wynika, że spółka miałaby zostać podzielona na dwie części. Po sprzedaży działu przypraw zajęłaby się jedynie rynkiem herbaty, w której jest obecna od ponad dwóch lat.

Marketer w segmencie przypraw ma dwie marki: Kamis i Galeo. Obecny jest z nimi w segmencie przypraw jednorodnych oraz mieszanek przyprawowych. Kamis pozycjonowany jest jako marka premium, a Galeo – na średniej półce cenowej. Według danych marketera za MEMRB łączny udział przypraw Kamis i Galeo w rynku przypraw tradycyjnych (jednorodnych i specjalistycznych) wyniósł w ub.r. 44 proc. wartościowo (łącznie w handlu tradycyjnym, nowoczesnym i dyskontach).

Rynek herbaty w Polsce wart jest 1,5 mld zł (wg MEMRB, za okres IX 2009 – VIII 2010 r.). Nie udało nam się ustalić, jaką pozycję na rynku ma marka herbaty Irving.

W zakresie kreacji Kamis pracował ostatnio z agencją reklamową Ambasada, media planował i kupował w jego imieniu MediaCom. Ostatnio marketer odłożył rozstrzygnięcie przetargu reklamowego dla marki Iriving. Ostatnio dla tej marki pracowała agencja Testardo Gram.