Zagranica

Zmiana strategii zupy w puszkach

Campbell Soup Co. odchodzi od promocji na rzecz budowy marki.

Campbell Soup Company planuje odwrót od promocji, które nie przyniosły oczekiwanych wyników sprzedaży. W zamian za to zainwestuje w budowę marki. W ostatnim kwartale ub.r. sprzedaż grupy spadła o 1 proc., do 2,1 mld dol. W tym czasie budżet na reklamę w Stanach Zjednoczonych również spadł – z 301 mln dol. (rok wcześniej w ostatnim kwartale) do 291 mln dol.

Ponadto większe środki przeznaczono na reklamę napojów i marki Pepperidge Farm niż na reklamę zup i sosów. W tym ostatnim segmencie postawiono na promocje, ale jak twierdzi firma, nie przełożyło się to na sprzedaż pozytywnie.

Firma rozwinie kampanię parasolową dla zup gotowych do spożycia i w koncentratach, dzięki której ma coraz bardziej angażować konsumenta, a jednocześnie budować markę. Ta strategia wpłynie na to, jak wydatkowany jest budżet reklamowy. Na pewno zostaną zwiększone wydatki na komunikację z konsumentem w mediach kosztem reklamy trade’owej. Campbell liczy, że dzięki tym zabiegom obroni wyższą cenę produktów i zwiększy wartość marki, choć zdaje sobie sprawę, że sprzedaż wolumenowa może stracić na takiej strategii.

(Warc.com)