Przetargi

Kampania makaronu za 3 mln euro

Poszukiwana jest agencja do promocji makaronu na Ukrainie.

Polska Izba Makaronu ogłosiła przetarg na przygotowanie i realizację trzyletniego programu promocyjno-informacyjnego dotyczącego makaronu na rynku ukraińskim. Planowany budżet programu wynosi 3 mln euro. Najprawdopodobniej start kampanii nastąpi w marcu 2012 r.

Kampania ma obejmować działania ATL (telewizja – produkcja i emisja spotu telewizyjnego, prasa – advertoriale), BTL (działania promocyjne w punktach sprzedaży, przygotowanie i produkcja materiałów informacyjnych i promocyjnych, np. ulotka, broszura, gadżety), a także internet.

Do przetargu mogą stanąć ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej firmy lub konsorcja, które dysponują 1 mln zł (lub zdolnością kredytową w takiej kwocie), z doświadczeniem w organizowaniu kampanii (w tym minimum dwóch kampanii o całkowitym budżecie brutto pow. 5 mln zł każda). Uczestnicy są zobowiązani wpłacić wadium w wysokości 35 tys. zł.

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 1 marca 2011 r. Przetarg zostanie rozstrzygnięty do 15 kwietnia br.

Niewykluczone, że finansowe wsparcie kampanii zapewni Unia Europejska w ramach mechanizmu “Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych”. Zależy to od uzyskania pozytywnej decyzji Komisji Europejskiej (w takim przypadku program w 50 proc. będzie finansowany przez Komisję Europejską, w 20 proc. przez Polską Izbę Makaronu oraz 30 proc. przez budżet RP). Polska Izba Makaronu złoży stosowny wniosek do 31 marca 2011 r.