M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Edipresse Polska kupiło miesięczniki "Pani" i "Uroda"

Serwis Dzienny | 22 stycznia 2002, 00:00

Edipresse Polska kupiło prawa wydawnicze do magazynów "Pani" i "Uroda". W ten sposób poszerzyło swoją ofertę wydawniczą o luksusowe miesięczniki...

Edipresse Polska kupiło prawa wydawnicze do magazynów "Pani" i "Uroda". W ten sposób poszerzyło swoją ofertę wydawniczą o luksusowe miesięczniki dla kobiet. Jest to już drugi w krótkim czasie poważny alians na rynku wydawniczym dokonany między koncernem a polską firmą. Tydzień temu Wydawnictwo H. Bauer kupiło od Polskiej Grupy Interim prawa do wydawania "Twojego Stylu", "Filipinki" i "Votre Beaute". Poprzednim wydawcą "Pani" i "Urody" był Polski Dom Wydawniczy (PDW) należący do Grupy Multimedialnej, w której udziały miały Telewizja Familijna i PZU Życie. Zbigniew Napierała, prezes Edipresse Polska, powiedział, że reprezentowane przez niego wydawnictwo już od dwóch lat było zainteresowane nabyciem "Pani" i "Urody". "Z uwagą obserwowaliśmy korzystne zmiany edytorskie, które w tym czasie dokonywały się w obu tytułach" - powiedział prezes Napierała. Numery marcowe "Pani" i "Urody", które ukażą się w połowie lutego br., będą już firmowane przez Edipresse Polska. Zdaniem prezesa Napierały tytuły prowadzone są obecnie przez dobrych i doświadczonych redaktorów naczelnych (w "Pani" jest to Barbara Stanisławczyk, w "Urodzie" - Magda Groszewska) i intencją wydawcy jest zatrzymanie ich w Edipresse Polska wraz z zespołami. Według informacji z PDW "Pani" i "Uroda" podniosły sprzedaż w ostatnim czasie. Średnia sprzedaż z ostatnich czterech miesięcy ub.r. "Pani" wyniosła 73 tys. egzemplarzy. Jest to więcej o 43 proc. w stosunku do przeciętnej sprzedaży tego tytułu w okresie I-VI ub.r. (od lipca ub.r. "Pani" wprowadziła wyraźne zmiany). Wpływy reklamowe "Pani" od I do XII ub.r. wyniosły 8,4 mln zł brutto, zaś "Urody" w tym samym okresie - 6,8 mln zł brutto (Expert Monitor). PDW, poza "Panią" i "Urodą", był też wydawcą dwutygodnika "Kobieta i Życie" oraz miesięcznika "Smaki i Aromaty", a także przygotowywał serwis internetowy Sekrety Kobiet. W tym momencie nie wiadomo, jaka jest przyszłość tych produktów. Edipresse Polska systematycznie inwestuje w polskie tytuły z tradycją. Jest już wydawcą "Przyjaciółki", "Twojego Dziecka", "Domu & Wnętrza" (a także "Vivy!", "Vity", "Mamo, to ja"). W ub.r. Edipresse Polska kupiło tygodnik "Przekrój". Jego wprowadzenie w nowej formule nieco się przesuwa. Najnowsze plany wiążą się z czerwcem br. (KP)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,