M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Czy francuska sieć M6 wyemitowała zakazane reklamy?

Serwis Dzienny | 22 stycznia 2002, 00:00

Francuska sieć telewizyjna M6 i dom produkcyjny Expand mają problemy z zarzutem użycia działających na podświadomość reklam jednorazowych aparatów fotograficznych...

Francuska sieć telewizyjna M6 i dom produkcyjny Expand mają problemy z zarzutem użycia działających na podświadomość reklam jednorazowych aparatów fotograficznych Kodaka, które według rzeczników sieci zostały omyłkowo użyte w grudniowym odcinku reality show "Popstars". Rzecznicy audiowizualnego urzędu regulacyjnego CSA odkryli 33 obrazki aparatu ukryte w programie, co w jawny sposób narusza prawnie uregulowaną zasadę z 1992 r., zakazującą stosowania wszelkich form reklam działających na podświadomość. Przedstawiciele sieci M6 i firmy Adventure Line Production będącej właścicielem firmy Expand, posiadającej prawa do "Popstars", mówią, że obrazki pojawiły się w wyniku błędu emisyjnego i nie zostały wyemitowane specjalnie. Przedstawiciele CSA żądają od M6 udostępnienia jej studiów emisyjnych, tak by ekipa dochodzeniowa mogła sprawdzić prawdziwość intencji sieci. Jeśli zarzuty wobec sieci potwierdziłyby się, CSA może nałożyć na nią wysoką grzywnę. Przedstawiciele Kodaka oficjalnie mówią, że nie są zamieszani w całą sprawę, stwierdzając, że koncern regularnie prowadzi kampanie reklamowe i nigdy nie stosował tego typu praktyk.

Czytaj więcej na temat: , , ,