Kraj

Żubr nie będzie walczyć ceną

Obniżka ceny marki do 1,99 zł ma charakter taktyczny i wyłącznie handlowy - deklaruje Kompania Piwowarska.

Piwo Żubr pojawiło się w niektórych punktach sprzedaży w cenie 1,99 zł i tym samym zrównało się z innymi produktami z tego segmentu – z markami Harnaś (Carlsberg Polska) i Tatra (Grupa Żywiec).

Walka cenowa między markami nabrała tempa we wrześniu ub.r., kiedy jako pierwszy na obniżkę zdecydował się Harnaś, mimo rosnących cen surowców. Kilka miesięcy później podobny ruch wykonała marka Tatra. Obecnie Harnaś rozpoczyna nową agresywną promocję, ale polegającą na możliwości wygrania aż 8 mln piw. Cena produktu ma jednak podskoczyć do 2,10 zł za butelkę. Nowe opakowania promocyjne właśnie trafiają do sprzedaży.

– Cena Żubra (1,99 zł) jest działaniem taktycznym i krótkotrwałym, nie będziemy walczyć ceną, ale budować wartość marek – mówi Tomasz Kanton, kierownik ds. PR marek Kompanii Piwowarskiej.

Wszystkie trzy marki: Żubr, Tatra i Harnaś są pozycjonowane w segmencie lower mainstream. Jednak od kilku lat Kompanii Piwowarskiej udawało się dzięki ciekawej reklamie budować marżę na tym produkcie i podnosić cenę.

Żubr jest obecnie marką numer dwa w Polsce, ale w niektórych okresach jego sprzedaż nawet przekracza wyniki marki Tyskie, należącej także do Kompanii Piwowarskiej.