Kraj

Hoop zmienia strukturę działu sprzedaży

Paweł Wolnicki nowym dyrektorem sprzedaży producenta napojów.

Hoop Polska, właściciel marki Hoop Cola, ma nowy dział sprzedaży. Dyrektorem sprzedaży w Hoop Polska został Paweł Wolnicki, szefem sprzedaży tradycyjnej – Adam Frajtak, a sprzedaży nowoczesnej – Marcin Skowron.

Firma Hoop Polska, dotychczas skoncentrowana głównie na obsłudze kanału tradycyjnego, reagując na zmiany i trendy na rynku przesuwające dynamikę sprzedaży do hipermarketów i sklepów dyskontowych, dokonała przemodelowania struktury sprzedaży i portfela produktów, koncentrując się przede wszystkim na najsilniejszych brandach, które osiągają dobre wyniki sprzedaży zarówno w kanale nowoczesnym, jak i tradycyjnym.

Zmianie uległa struktura oraz liczebność działu sprzedaży. W nowej strukturze dużo przejrzyściej zdefiniowane są kompetencje i odpowiedzialności, a mniejszy liczebnie dział sprzedaży odpowiada strukturze klientów, jakich chce obsługiwać spółka, co ma przynieść oszczędności w 2011 roku.

Paweł Wolnicki do roku 2010 pracował w spółce Gellwe, później FoodCare, rozpoczynał pracę od podstawowego stanowiska w dziale sprzedaży. Przez wiele lat był key account managerem odpowiedzialnym za współpracę z międzynarodowymi sieciami handlowymi. W latach 2003-2007 kierował działem key account, zajmował stanowisko national key account managera, a później dyrektora ds. sieci handlowych. Kierował działem sprzedaży na stanowisku dyrektora sprzedaży, odpowiadał za ponad 120-osobowy zespół: detal tradycyjny, sieci międzynarodowe i dział planowania. Od końca roku 2008 pełnił funkcję wiceprezesa zarządu, któremu podlegały działy: sprzedaży, operacyjny, kontroli jakości i HR.

Adam Frajtak, w branży FMCG od 1994 roku, karierę zaczynał jako wholesales representative, poprzez stanowiska: regionalny kierownik sprzedaży, dyrektor sprzedaży, dyrektor rozwoju firmy, do obecnego stanowiska dyrektora sprzedaży tradycyjnej w Hoop Polska. Zarządzał sprzedażą w kanale tradycyjnym, nowoczesnym oraz HoReCa w Polsce, Czechach i na Słowacji.

Marcin Skowron ma duże doświadczenie w branży FMCG w międzynarodowych firmach, w większości napojowych. Zaczynał jako kierownik ds. rozwoju rynku HoReCa, potem był kierownikiem regionu w Pepsi, w latach 1998-2000. W latach 2001-2006 pracował w Żywiec Zdrój SA, gdzie pełnił funkcję dyrektora regionu, następnie budował od podstaw dział kluczowych klientów na stanowisku national key account managera. W latach 2006-2008 pracował w Nestle Waters jako modern trade channel manager, a potem dyrektor sprzedaży. Zanim dołączył do zespołu Hoop Polska, był dyrektorem ds. kluczowych klientów w firmie Polskie Zdroje, gdzie zajmował się Cisowianką.