Kraj

Tesco z wyższej półki

Sieć powoli, choć konsekwentnie, poszerza ofertę produktów Tesco Finest i Tesco Organic.

Tesco Finest to linia produktów, które mają oferować najwyższą jakość i których cena jest także znacznie wyższa niż średnia rynkowa. Marka Finest odniosła duży sukces w Wielkiej Brytanii.

W Polsce w linii Tesco Finest pojawiły się rzadkie owoce egzotyczne. Marka jest także obecna w segmencie mięsa paczkowanego (np. steki), specjalistycznej żywności dla zwierząt. W ofercie jest także 30 etykiet wina.

– W linii Finest szczególnie dobrze reprezentowane są produkty świeże. To część naszej szerszej strategii, poprawiania jakości w tych segmentach. Klienci bardzo często wyrabiają sobie opinię o całym sklepie na podstawie działu owocowo-warzywnego – mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska. Jednocześnie dodaje, że ze względu na zamożność Polaków produkt Tesco Finest będą jeszcze długo stanowiły znikomy procent sprzedaży.

Nowością w Tesco jest także rozwój linii Organic – produktów organicznych. Jest ich obecnie około 40. Teraz do produktów sypkich mają dołączyć także np. ogórki i chrzan, Tesco linię Organic ma rozszerzać o typowo polski asortyment.

Marka Tesco Organic zadebiutowała w Polsce w 2008 r. i była to ta sama gama towarów, jaka jest dostępna w Wielkiej Brytanii. Linię Organic szybko jednak wycofano ze sprzedaży ze względu na spowolnienie gospodarcze.

Oba brandy Finest i Organic są promowane za pomocą komunikacji w sklepach i w gazetkach promocyjnych.