Kraj

Kino Polska chce zebrać z giełdy do 40 mln zł

Właściciel stacji Kino Polska i rodziny FilmBox przeznaczy środki m.in. na rozwój oferty programowej.

Stacja Kino Polska TV SA rozpoczęła proces budowania tzw. księgi popytu na akcje spółki. Jest to związane z planowanym debiutem stacji na giełdzie. Według przedstawicieli firmy środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na zakup infrastruktury technicznej i rozwój oferty programowej. Plany firmy zakładają uruchomienie kanałów Kino Polska HD i Kino Polska Muzyka oraz FilmBox Action, FightBox i FashionBox.

W ramach publicznej oferty akcji spółki Kino Polska TV SA oferowanych jest 4 mln akcji serii B. Transza małych inwestorów obejmuje 1 mln akcji serii B, a wielkość minimalnego zapisu wynosi 100 szt., maksymalnego – 1 mln szt. Transza dużych inwestorów obejmuje 3 mln akcji serii B. Wielkość minimalnego zapisu w tej transzy wynosi 200 tys. szt., maksymalnego – 3 mln szt.

Obecna struktura akcjonariatu Kino Polska TV SA wygląda następująco: akcje serii  A – 71,16 proc. (znaczący akcjonariusze: SPI International Polska – 91,57 proc., Piotr Reisch, prezes zarządu – 7,03 proc.). Docelowy free float po zakończeniu transakcji ma osiągnąć poziom 28,84 proc. Dotychczasowi akcjonariusze nie mają w planach sprzedawania swoich akcji w spółce Kino Polska TV.

Od 2010 roku Kino Polska TV produkuje programy na terytorium Czech, Słowacji, Rumunii i Węgier. W Polsce spółka jest także aktywnym uczestnikiem rynku VoD. W 2010 roku osiągnęła zysk netto w wysokości 9 mln zł (dane szacunkowe) w stosunku do 6,07 mln zł z roku 2009 r. (wzrost o 48 proc.).