Sara Lee prowadzi międzynarodowy przegląd dotyczący planowania i zakupu mediów dla dywizji produktów ciastkarskich i napojów. Wartość tego budżetu szacuje się na 125 mln funtów rocznie.
Przetarg dotyczy siedmiu rynków Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Australii, Nowej Zelandii i Tajlandii. Nie obejmuje biznesu marketera w Stanach Zjednoczonych.
Od 2006 r. skonsolidowany budżet mediowy Sara Lee w Europie obsługuje OMD.
W ciągu ostatniego półrocza Sara Lee pozbyła się marek z kategorii chemii i kosmetyków, by skoncentrować się na najważniejszych brandach żywnościowych. W grudniu ub.r. europejski biznes środków czystości i higieny osobistej przejął za miliard funtów Unilever, w styczniu br. SC Johnson kupił zaś za prawie 205 mln funtów międzynarodową dywizję produktów związanych z obuwiem.
Globalnie Sara Lee ma obecnie m.in. brandy Bon Gateaux (mrożone desery) i Chat Noir (kawa).
(na podst. “BrandRepublic”)