M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

MBank na czele rankingu Value-D, według MB SMG/KRC

( red. ) | 18 marca 2011, 06:00

Nawiązując do globalnego rankingu marek, który powstał w ramach międzynarodowego projektu Value-D, polski oddział firmy badawczej przedstawił najwyżej punktowane marki dla rynku polskiego.

Raport dotyczący rankingu Value-D powstał we współpracy z The Futures Company. Podkreśla się w nim, że ponieważ świat dopiero niedawno zaczął wychodzić z recesji, normą zachowań konsumenckich stało się ostrożne wydawanie pieniędzy. Jednak sama cena to za mało, aby przyciągnąć nabywców. Średnio tylko 7 proc. konsumentów kieruje się przy zakupach wyłącznie ceną, natomiast aż 81 proc. uznaje markę za ważny czynnik wyboru przy dokonywaniu zakupu.

W badaniu Value-D marki są dzielone na tańsze i droższe. Marki o niższych cenach mogą być mimo wszystko postrzegane jako "nieopłacalne", jeśli nie uda im się pozyskać zainteresowania konsumentów. Z kolei nawet w kategoriach charakteryzujących się dużą wrażliwością cenową są marki, które budzą duże zainteresowanie i są postrzegane jako opłacalne, oferujące znakomitą relację ceny do jakości. W przypadku droższych marek wyższa cena może wydawać się konsumentom uzasadniona, ale w niektórych przypadkach może być uznana za zbyt wysoką. Wynik powyżej 100 w rankingu Value-D jest dla marki bardzo korzystny, ponieważ wskazuje na optymalną równowagę ceny i zainteresowania ze strony konsumentów.

W polskim rankingu marek triumfował mBank (129 punktów). Na kolejnych miejscach znalazły się Tyskie (123), Play (120), ING Bank (118), Fiat (117), Lech (117), Zbyszko (116), Orange (116), Żubr (115) i Żywiec (114).

Ranking Value-D to szczególny typ analizy bazujący na wynikach badania BrandZ obejmującego tysiące marek w 20 państwach i opartego na reprezentatywnych dla danego kraju próbach liczących zawsze minimum 400 wywiadów w ramach jednej kategorii produktowej.

źródło: Millward Brown SMG/KRC

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,