Kraj

Ulepszanie Harnasia

Marka z portfolio Carlsberg Polska stopniowo zmienia komunikację i więcej mówi o jakości. Efekty już widać.

Piwo Harnaś (Carlsberg Polska) wciąż ma reklamy w komiksowej formule, ale ich treść stopniowo ulega zmianie. Najnowszy spot “Precyzja” mówi o naturalnych, ściśle odmierzonych składnikach i jakości. Ma to na celu podkreślenie jakości i poprawienie percepcji marki. Autorem kreacji jest agencja Red8, media planuje i kupuje dom mediowy PHD.

Drugi ważny element strategii Harnasia to duże akcje promocyjne. Przez ostatnie lata marka miała co roku dwa duże “okna” promocyjne. Jedna promocja dotyczyła ceny 1,99 zł, kolejna daje możliwość wygrania drugiego piwa. Piąta edycja tej drugiej akcji właśnie się rozpoczęła – marka rozda tym razem 8 mln piw.

W ub.r. Harnaś odnotował bardzo dobre wyniki. Marka w rankingu najlepiej sprzedających się piw skoczyła z dziewiątego miejsca w roku 2009 na siódme. Harnaś miał też ok. 4,5 proc. rynku piwa w ujęciu wartościowym i ok. 5 proc. w ujęciu ilościowym (dane: Carlsberg). Konkurenci z segmentu lower mainstrem są jednak wciąż więksi – Żubr (Kompania Piwowarska) jest numerem dwa na polskim rynku, a Tatra (Grupa Żywiec) – numerem trzy.