Kraj

Treści w Przekroj.pl tylko za opłatą

Wydawnictwo Przekrój wystartowało z płatnym serwisem internetowym łączącym marki tygodnika "Przekrój" i miesięcznika "Sukces".

Wydawnictwo Przekrój uruchomiło zapowiadaną od dłuższego czasu platformę internetową Przekroj.pl. Łączy ona dwie marki magazynów: “Przekrój” i Sukces”. Dostęp do serwisu jest płatny, m.in. w formie abonamentu tygodniowego (3,69 zł), kwartalnego (30,75 zł) oraz rocznego (po rabacie 99 zł). Wydawca przygotował także wersję na iPada. Dostęp tygodniowy kosztuje 0,79 euro, zaś abonament roczny – 24,99 euro.

Jak mówi Grzegorz Hajdarowicz, właściciel Wydawnictwa Przekrój, jego spółka jest pierwszym w Polsce wydawnictwem, które wprowadza opłaty za dostęp do wszystkich treści w internecie. – Skoro nie dziwi nas, że w kiosku musimy zapłacić za gazetę, to wkrótce przestanie nas dziwić, że musimy to zrobić również za jej elektroniczne wydanie – dodaje. W jego ocenie za pięć lat informacji szukać będziemy głównie w sieci. Nie zamierza jednak rezygnować z wydawania drukowanych pism.

Wraz z uruchomieniem platformy wydawca wprowadził zmiany w wydaniach papierowych “Przekroju” i “Sukcesu”. Od 28 marca br. drukowany “Przekrój” będzie wychodzić w poniedziałki (dotychczas w czwartki), w zmniejszonej objętości i w niższej cenie – 3,99 zł. Także miesięcznik “Sukces” zmniejsza objętość i obniża cenę do 6,90 zł.