Kraj

Statua wznosi Tyskie

Wystartowała pierwsza odsłona nowej kampanii największej polskiej marki piwnej. Ciekawostką jest wielkoformatowa Statua Wolności, która wznosi kufel w symbolicznym toaście po wysłaniu SMS-a.

Statua wznosi Tyskie
Motyw Statui Wolności i przewrotne hasło “Duma Amerykanów” pojawiło się już na dwóch wielkoformatowych siatkach: w Warszawie (rondo Dmowskiego) oraz 
w Poznaniu (ul. Półwiejska), a także na tablicach outdoorowych w całej Polsce.

Działania wesprze nieco później kampania internetowa, komunikacja prowadzona na profilu marki 
w portalu Facebook oraz reklama telewizyjna.

Celem działań jest niestandardowe 
zakomunikowanie nowej platformy kreatywnej marki: “Tak dobre, że każdy chce je uważać za swoje”. Dlatego w kampanii używane jest hasło: “Duma Amerykanów”, które ma nawiązywać do przekonania mieszkańców USA, że wszystko, co najlepsze, musi pochodzić ze Stanów Zjednoczonych.

W kampanii uwagę przyciąga m.in. pierwsza w Polsce wielkoformatowa, interaktywna siatka ze Statuą Wolności. Konstrukcja została zamontowana w centralnym punkcie Warszawy na hotelu Metropol. Statua, po wysłaniu SMS-a pod numer 70 976, unosi w symbolicznym toaście kufel Tyskiego.

Za koncepcję kreatywną kampanii, kreację key visual akcji, działania BTL i internetowe (w tym social media) odpowiedzialna jest agencja Tequila\Polska. Kreację spotu przygotowała agencja DDB. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Starcom. Działania PR i WOM prowadzi agencja Raczkiewicz Chenczke Consultants/Rc2.