Zagranica

Wydatki reklamowe we Francji niższe o 1,3 proc. w roku 2001

Radykalne obniżki wydatków reklamowych w sektorze telekomunikacyjnym i internetowym są jednym z czynników, które wpłynęły na wyniki reklamowe roku 2001....

Radykalne obniżki wydatków reklamowych w sektorze telekomunikacyjnym i internetowym są jednym z czynników, które wpłynęły na wyniki reklamowe roku 2001. Według danych opublikowanych przez firmę badawczą Secodip wysokość wydatków reklamowych obniżyła się o 1,3 proc. w roku 2001, co dało kwotę 12,4 mld dol. Najbardziej atrakcyjnymi mediami w roku 2001 we Francji okazały się prasa i telewizja, ale ich przychody były niższe o 4 proc. w porównaniu z rokiem 2000. Outdoor uplasował się na trzeciej pozycji, natomiast radio z kwotą1,85 mln dol. zajęło czwarte miejsce. Największym francuskim reklamodawcą pozostaje nadal France Telecom, które przeznaczyło na działania reklamowe 310 mln dol. W czołówce znaleźli się również producent samochodów Renault, koncern spożywczy Nestle oraz sieć supermarketów Carrefour.