M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Coca-Cola, Orange, Peugeot wśród partnerów prezydencji UE

Beata Goczał | 18 kwietnia 2011, 06:00

Marketerzy zrealizują zamówienia na rzecz MSZ.

Ministerstwo Spraw Zagranicznych wybrało na biznesowych partnerów polskiego przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej partnerów biznesowych. Zostały nimi firmy: Coca-Cola Poland Services, Contact Center (Orange), Peugeot Polska, Scania, PKN Orlen i Microsoft.

Peugeot Polska użyczy 117 samochodów osobowych na potrzeby zapewnienia transportu delegacjom uczestniczącym w spotkaniach zaplanowanych podczas polskiej prezydencji na terenie Polski. Scania Polska udostępni z kolei 6 turystycznych autobusów. Microsoft Polska nieodpłatnie przekaże po 400 licencji na system operacyjny Windows 7 i na pakiet biurowy MS Office Professional 2010. Contact Center użyczy 110 telefonów komórkowych oraz 40 notebooków z podłączeniem do mobilnego internetu (w sieci Orange). Coca-Cola Poland Services zobowiązała się dostarczyć 100 tys. litrów napojów, w tym Kropli Beskidu, soków Cappy i napojów Coca-Cola. PKN Orlen zaś odpowiada za dostarczenie paliwa o wartości 1 mln zł.

Umowy pomiędzy firmami a MSZ mają charakter jednostronny. Wybór marketerów miał charakter otwarty, każdy z nich składał propozycje nieodpłatnych świadczeń na rzecz przewodnictwa. Przy wyborze partnerów biznesowych resort korzystał z doświadczeń krajów, które przed Polską przewodziły Radzie UE. Korzystanie ze wsparcia komercyjnych firm w zakresie obsługi transportowej, paliwowej, telekomunikacyjnej czy dotyczącej oprogramowania ma na celu obniżenie wydatków skarbu państwa.

Marketerzy ci, jako partnerzy prezydencji, mają prawo do informowania o zakresie udzielonego wsparcia i partnerstwie w swojej komunikacji korporacyjnej (do czasu zakończenia polskiego przewodnictwa, czyli do końca grudnia br.). Informację tę już wykorzystuje Peugeot Polska w kampanii modelu 508. Plany takie ma również Coca-Cola, która zamierza m.in. informować o swoim współudziale w prezydencji w materiałach korporacyjnych i wewnętrznych, a także na lodówkach z napojami.

MSZ z kolei będzie wymieniać partnerów przewodnictwa na oficjalnym portalu internetowym www.pl2011.eu, a w okresie przygotowującym do wydarzenia w serwisie www.prezydencjaue.gov.pl oraz w wybranych publikacjach.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , ,