Kraj

BNP Paribas Fortis szykuje się do finalnego etapu rebrandingu

Bank ostatecznie pozbędzie się z nazwy członu Fortis i przejdzie pod markę macierzystej grupy BNP Paribas.


BNP Paribas Fortis szykuje się do finalnego etapu rebrandingu
Na pierwszych placówkach banku BNP Paribas Fortis pojawiły się właśnie nowe szyldy z logo BNP Paribas już bez członu Fortis w nazwie. Jak dowiedzieliśmy się w banku, jest to wstęp do działań marketingowych banku oznaczających ostateczną fazę zmiany marki i logo byłego Fortis Bank Polska, który w ten sposób przejdzie już całkowicie pod szyld swojej macierzystej grupy BNP Paribas.

Oficjalnie bank nie komentuje całości projektu.

Z naszych informacji wynika, że być może już w drugiej połowie maja lub na przełomie maja i czerwca br. wystartuje kampania “rebrandingowa”, której bank będzie już komunikował swoją nową nazwę.

Przypomnijmy, że Fortis Bank Polska w połowie 2008 r. przejął Dominet Bank. Fortis specjalizował się głównie w obsłudze przedsiębiorstw, Dominet Bank wniósł zaś do tego mariażu przede wszystkim bankowość detaliczną (kredyty, lokaty, konta).

W maju 2009 r. francuski bank PNP Paribas kupił Fortis Bank Polska i przystąpił do planowania zmiany marki. Wybrano wariant dwuetapowy – bank zmienił logo na BNP Paribas Fortis – pierwsza kampania reklamowa promująca tę markę ruszyła w listopadzie 2009 r. (patrz tutaj). Przedstawiciele banku nie ukrywali, że jest to etap przejściowy, a docelowo bank będzie funkcjonował pod marką BNP Paribas.

Bank współpracuje z agencją reklamową Saatchi & Saatchi i domem mediowym MEC. Trwa jednak ostatni etap przetargu mediowego, w którym według naszych informacji MEC rywalizuje z MPG, który od ub.r. obsługuje sieciowo grupę BNP Paribas w Europie.

BNP Paribas dysponuje w Polsce siecią ok. 240 placówek, jest 13. pod względem wielkości (sumy aktywów) bankiem na rynku. Niedawno z bankiem rozstała się jego dotychczasowa szefowa marketingu Monika Brudło, która znalazła pracę w banku BPH (patrz tutaj).