Kraj

Sobieski poszerza markę Krupnik

Producent chwali się dobrymi wynikami sprzedaży swojej marki wódki i wprowadza jej cytrynowy wariant.

Sobieski poszerza markę Krupnik
Grupa Sobieski, producent m.in. wódki Krupnik, chwali się, że w ciągu roku od relaunchu marki (odświeżenie szaty graficznej) i wprowadzenia czystego wariantu tej marki zdobyła ona już blisko jedną dziesiątą rynku wódek. Ilościowe udziały tej marki w marcu br. wyniosły bowiem 9,7 proc. (na podst. danych Nielsena). W minionym miesiącu sprzedaż tej marki w porównaniu z lutym br. wzrosła o 14 proc. W lutym 2010 r., czyli jeszcze przed relaunchem, marka Krupnik miała 0,4 proc. udziału w rynku wódek.

Sukces ten producent zawdzięcza atrakcyjnemu wizerunkowi produktu oraz agresywnej polityce cenowej.

Sobieski postanowił wprowadzić trzeci wariant smakowy marki Krupnik – likier Krupnik Cytrynowy (36 proc. zawartości alkoholu). W kanale tradycyjnym butelka 0,5 l ma kosztować ok. 20 zł.

Producent wskazuje, że segment wódek smakowych ma potencjał. Co piąta butelka wódki kupowana w Polsce to wódka smakowa, a jednocześnie alkohole te – pomimo widocznego spadku całego rynku wódki – na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy sprzedają się coraz lepiej.

Na koniec marca 2011 r. ilościowe udziały rynkowe Grupy Sobieski przekroczyły 20,2 proc. wobec 16,3 proc. w marcu 2010 r.