Kraj

TVN zarzuca TVP3 wykorzystanie wizerunku Tomasza Lisa

14 lutego br. w wieczornym wydaniu programu informacyjnego TVN "Fakty" Tomasz Lis zarzucił Telewizji Polskiej wykorzystanie w reklamie programu TVP3...

14 lutego br. w wieczornym wydaniu programu informacyjnego TVN “Fakty” Tomasz Lis zarzucił Telewizji Polskiej wykorzystanie w reklamie programu TVP3 jego zdjęcia z 1997 r., zrobionego w studiu TVN. Reklamę z tym zdjęciem opublikował tygodnik “Przegląd”. Na zdjęciu twarz Tomasza Lisa zastąpiono twarzą jednego z prowadzących nowy program TVP. Nieoficjalnie mówiło się o podaniu TVP do sądu przez Lisa za naruszenie praw do wizerunku. “Dotarła do mnie wiadomość, że zarząd Telewizji Polskiej podjął uchwałę dotyczącą przeproszenia TVN i wpłaty pewnej sumy na cele charytatywne. Czekamy na oficjalne stanowisko w tej sprawie. Od tego uzależniamy nasze dalsze działania” – powiedział Andrzej Sołtysik, rzecznik prasowy TVN. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, niefortunna reklama nie będzie już wykorzystywana w kampanii TVP3. Oficjanie kampania promująca nowe ogólnopolskie pasmo programowe TVP3 o tematyce regionalnej ruszy 21 lutego br. Kampania trwać będzie do końca marca, rozpocznie się konferencją multimedialną (21 marca). Zwiastuny dotyczące TVP3 pojawiać się będą na antenie TVP1, TVP2 i pasm regionalnych. Równolegle trwać będzie kampania radiowa (Radio Zet, RMF FM i PR 1) i prasowa (piątkowa “Gazeta Wyborcza” oraz pisma branżowe, takie jak “Press”, “Media i Marketing Polska”, “Brief”). Planowaniem i zakupem mediów zajął się zespół promocji, reklamy i marketingu w Biurze Programów Regionalnych TVP. W przygotowaniu kreacji zespół wspomagany był przez trzy warszawskie agencje: Opus B, Kontur i Kunst Promotion. Muzykę do spotu reklamowego skomponował Janusz Stokłosa. Pierwsza emisja programów TVP3 według nowego układu ramowego będzie miała miejsce 3 marca. Sztandarowym programem w nowej ramówce będzie “Kurier” – program informacyjny emitowany co godzinę, w różnych mutacjach. Produkcją “Kuriera” zajmie się Telewizyjna Agencja Informacyjna. Programy informacyjne i publicystyczne powstawać będą we współpracy z dziennikarzami z 12 oddziałów terenowych i ośrodków regionalnych TVP. Tematyka nowego programu dotyczyć będzie przede wszystkim regionów. (PM)