Zagranica

ASA mówi "nie" wszom online

Brytyjska organizacja Advertising Standards Authority po raz pierwszy skorzystała z prawa wyrokowania w sprawie nieetycznych reklam online.

 

The Maperton Trust: rapped
ASA zawyrokowała, że zażalenie dotyczące reklamy online środka odstraszającego wszy jest uzasadnione, gdyż reklama ta jest niezgodna z zasadami reklamy produktów zdrowotnych i medycznych.

Środek reklamuje “edukacyjna holistyczna organizacja społeczna” The Maperton Trust.

Trust przekonuje, że rozetka z symbolem jednorożca skutecznie odstrasza wszy od zagnieżdżenia się w głowach dzieci i dorosłych. Ponoć rozetka została wyprodukowana według najnowszych technologii i nie wywołała obiekcji agencji regulacyjnej MHRA, która dopuściła ją do obiegu.

Skarżący tę reklamę uważa, że Trust nie przedstawił żadnych dowodów na działanie odstraszające rozetki z jednorożcem.

ASA podtrzymała zażalenie, twierdząc, że dowody rzeczywiście są nieprzekonujące, a Trust musi usunąć ze strony obietnice poczynione konsumentom.

Trust przekonuje, że środek jest sprzedawany z opcją zwrotu kosztów w ciągu 90 dni od momentu zakupu, jeżeli nie spełni oczekiwań nabywcy.

Dopiero od miesiąca do kompetencji ASA należy wyrokowanie o etyce reklam online. Monitoruje wszelkie treści prezentowane przez organizacje i przedsiębiorstwa, także w mediach społecznościowych. Treści generowane przez użytkowników (UGC) zintegrowane z przekazem marketera nie są monitorowane.

(Brandrepublic.com)