Coca-Cola startuje z akcją “5 milionów butelek”, która będzie się odbywać w kluczowym dla sprzedaży napojów okresie letnim i potrwa do końca sierpnia. Konsumenci, którzy kupią napoje w butelkach 0,5 l marki Coca-Cola (w tym wersje Light i Zero), mają szansę na wygranie i odebranie w sklepie drugiej darmowej butelki. Informacja o ewentualnej wygranej znajduje się pod nakrętką. Taki sam mechanizm dotyczy produktów marki Cappy w opakowaniach 0,33 l.
Organizatorem akcji jest Coca-Cola HBC Polska, czyli spółka systemu Coca-Cola odpowiedzialna za produkcję. Marketer rozda w tej promocji 4,3 mln butelek Coca-Coli i 800 tys. butelek Cappy. Plany ewentualnego wsparcia reklamowego nie są znane.
Tym samym Coca-Cola podąża śladem marek Big Milk (Unilever) czy Harnaś (Carlsberg Polska). Obie co roku organizują promocje oparte na prostym rozdawnictwie produktów, od razu w punkcie sprzedaży. Obie też uczyniły z promocji swój element wizerunku, a ich mechanika okazała się bardzo skuteczna.
W przypadku Coca-Coli jest to pierwsza od wielu lat akcja oparta na takim mechanizmie. Promocja dotyczy opakowań impulsowych. Dla opakowań rodzinnych napojów Coca-Cola prowadzony jest od kilku lat inny program punktowy – Zapunktowani.pl.