Kraj

Zmiany w magazynie "Zdrowie" od wydania kwietniowego

Miesięcznik "Zdrowie" zmienia charakter od wydania kwietniowego. Staje się przystępnie redagowanym rodzinnym poradnikiem medycznym. Ma służyć profilaktyce, diagnostyce, leczeniu, podnoszeniu...

Miesięcznik “Zdrowie” zmienia charakter od wydania kwietniowego. Staje się przystępnie redagowanym rodzinnym poradnikiem medycznym. Ma służyć profilaktyce, diagnostyce, leczeniu, podnoszeniu świadomości praw pacjenta. Będzie się ukazywać w nowym, poręcznym formacie, w typie “do torebki”. Otrzyma nową makietę. Wzrośnie objętość “Zdrowia” z dotychczasowych 56 stron do 120. Nakład pisma wzrośnie z 70 do 100 tys. egzemplarzy (sprzedaż ostatnio wynosiła nieco ponad 40 tys. egzemplarzy). Ukazaniu się “Zdrowia” w nowej formule będzie towarzyszyć akcja promocyjna przygotowana w całości przez dział promocji wydawcy tytułu, czyli Wydawnictwa Murator. Wykorzystane zostaną: nośniki wielkoformatowe w dużych miastach, prasa (w tym tytuły Wydawnictwa Murator), spoty radiowe. “Zdrowie” promowane też będzie w Internecie, na łamach serwisów tematycznych poświęconych zdrowiu. Redaktorem naczelnym “Zdrowia” jest od jesieni ub.r. Dorota Zabrodzka, wcześniej związana z “Claudią”. “Zdrowie” działa na konkurencyjnym rynku, który tworzą też m.in. “Vita” (Edipresse Polska) i “Samo Zdrowie” (HFP). Porady zdrowotne ukazują się poza tym w wielu magazynach kobiecych o charakterze poradnikowym. W ub.r. wpływy reklamowe “Zdrowia” wyniosły 1,52 mln zł brutto, a w 2000 r. – 1,4 mln zł brutto (Agora Monitoring). (KP)