Miesięcznik “Zdrowie” zmienia charakter od wydania kwietniowego. Staje się przystępnie redagowanym rodzinnym poradnikiem medycznym. Ma służyć profilaktyce, diagnostyce, leczeniu, podnoszeniu świadomości praw pacjenta. Będzie się ukazywać w nowym, poręcznym formacie, w typie “do torebki”. Otrzyma nową makietę. Wzrośnie objętość “Zdrowia” z dotychczasowych 56 stron do 120. Nakład pisma wzrośnie z 70 do 100 tys. egzemplarzy (sprzedaż ostatnio wynosiła nieco ponad 40 tys. egzemplarzy). Ukazaniu się “Zdrowia” w nowej formule będzie towarzyszyć akcja promocyjna przygotowana w całości przez dział promocji wydawcy tytułu, czyli Wydawnictwa Murator. Wykorzystane zostaną: nośniki wielkoformatowe w dużych miastach, prasa (w tym tytuły Wydawnictwa Murator), spoty radiowe. “Zdrowie” promowane też będzie w Internecie, na łamach serwisów tematycznych poświęconych zdrowiu. Redaktorem naczelnym “Zdrowia” jest od jesieni ub.r. Dorota Zabrodzka, wcześniej związana z “Claudią”. “Zdrowie” działa na konkurencyjnym rynku, który tworzą też m.in. “Vita” (Edipresse Polska) i “Samo Zdrowie” (HFP). Porady zdrowotne ukazują się poza tym w wielu magazynach kobiecych o charakterze poradnikowym. W ub.r. wpływy reklamowe “Zdrowia” wyniosły 1,52 mln zł brutto, a w 2000 r. – 1,4 mln zł brutto (Agora Monitoring). (KP)