Kraj

Polska pierwszym rynkiem z Viacom Blink!

Latem br. zadebiutuje nowy kanał dla kobiet. Będzie to konkurencja dla m.in. TVN Style, Polsat Cafe czy TLC.

Polska będzie pierwszym rynkiem, na którym pojawi się kanał Viacom Blink!. Jest to wspólny projekt Viacom International Media Networks (VIMN) oraz Endemola. W Polsce dołączy do portfolio kanałów MTV Networks Polska, będącej częścią Viacom International Media Networks Emerging Markets.

Kanał skierowany jest do kobiet między 16. a 49. rokiem życia i początkowo pojawi się w ofercie m.in. Multimedia Polska oraz telewizji N. Jak tłumaczy Karina Łudź, specjalista ds. PR  w MTV Networks Polska, firma ma doświadczenie w realizowaniu pilotażowych międzynarodowych projektów. Przypomnijmy, że we wrześniu 2008 Polska była pierwszym rynkiem, na którym pojawił się międzynarodowy kanał MTVNHD. Obecnie dostępny jest w 32 krajach.

Za wprowadzenie Viacom Blink! na rynek odpowiada Bhavneet Singh, managing director oraz executive vice-president, emerging markets, wraz z zespołem w składzie – Miki Chojnacka, vice-president, entertainment, oraz Nicholas Walters, vice-president, corporate development VIMN’s emerging markets.

Wprowadzenie stacji zostanie wsparte kampanią reklamową, jednak bliższe szczegóły nie zostały podane. Za sprzedaż reklam odpowiadać będzie At Media. Jak wynika z naszych informacji, stacja pojawi się w ofercie reklamowej w momencie wejścia w panel badań telemetrycznych. Stacja planuje także realizowanie niestandardowych projektów reklamowych realizowanych z marketerami.

Programing Viacom Blink! będzie opierał się m.in. na ofercie Endemola (seriale i programy obyczajowe, lifestyle’owe, komediowe, reality TV, dokumentalne oraz game shows). VIMN prowadzi również rozmowy z dystrybutorami, aby ofertę programową Viacom Blink! poszerzyć o propozycje filmowe.

Bezpośrednią konkurencją dla nowego kanału będą kobiece kanały, m.in.: TVN Style, Polsat Cafe czy międzynarodowy TLC. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, liderem w tej grupie jest TLC, którego AMR w marcu br. w grupie 16-49 wyniósł 13 983, a SHR – 0,52 proc. W stosunku do analogicznego miesiąca ub.r. jest to wzrost o 293,2 proc. TVN Style i Polsat Cafe w tym roku osiągnęły odpowiednio AMR: 12 702 i 6 499, a SHR: 0,47 proc. i 0,24 proc.