Polska będzie pierwszym rynkiem, na którym pojawi się kanał Viacom Blink!. Jest to wspólny projekt Viacom International Media Networks (VIMN) oraz Endemola. W Polsce dołączy do portfolio kanałów MTV Networks Polska, będącej częścią Viacom International Media Networks Emerging Markets.
Kanał skierowany jest do kobiet między 16. a 49. rokiem życia i początkowo pojawi się w ofercie m.in. Multimedia Polska oraz telewizji N. Jak tłumaczy Karina Łudź, specjalista ds. PR w MTV Networks Polska, firma ma doświadczenie w realizowaniu pilotażowych międzynarodowych projektów. Przypomnijmy, że we wrześniu 2008 Polska była pierwszym rynkiem, na którym pojawił się międzynarodowy kanał MTVNHD. Obecnie dostępny jest w 32 krajach.
Za wprowadzenie Viacom Blink! na rynek odpowiada Bhavneet Singh, managing director oraz executive vice-president, emerging markets, wraz z zespołem w składzie – Miki Chojnacka, vice-president, entertainment, oraz Nicholas Walters, vice-president, corporate development VIMN’s emerging markets.
Wprowadzenie stacji zostanie wsparte kampanią reklamową, jednak bliższe szczegóły nie zostały podane. Za sprzedaż reklam odpowiadać będzie At Media. Jak wynika z naszych informacji, stacja pojawi się w ofercie reklamowej w momencie wejścia w panel badań telemetrycznych. Stacja planuje także realizowanie niestandardowych projektów reklamowych realizowanych z marketerami.
Programing Viacom Blink! będzie opierał się m.in. na ofercie Endemola (seriale i programy obyczajowe, lifestyle’owe, komediowe, reality TV, dokumentalne oraz game shows). VIMN prowadzi również rozmowy z dystrybutorami, aby ofertę programową Viacom Blink! poszerzyć o propozycje filmowe.
Bezpośrednią konkurencją dla nowego kanału będą kobiece kanały, m.in.: TVN Style, Polsat Cafe czy międzynarodowy TLC. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, liderem w tej grupie jest TLC, którego AMR w marcu br. w grupie 16-49 wyniósł 13 983, a SHR – 0,52 proc. W stosunku do analogicznego miesiąca ub.r. jest to wzrost o 293,2 proc. TVN Style i Polsat Cafe w tym roku osiągnęły odpowiednio AMR: 12 702 i 6 499, a SHR: 0,47 proc. i 0,24 proc.