Zagranica

Apple najbardziej wartościową marką na świecie

W tegorocznym rankingu Millward Brown marka Apple wyprzedziła Google.

Wartość marki Apple wzrosła w tym roku o 84 proc., do poziomu 153,3 mld dol. Sprawiła to wysoka sprzedaż takich urządzeń, jak iPhone4, iPad i iPad2, a także komputerów stacjonarnych i przenośnych.

Budując doroczny ranking BrandZ, firma badawcza Millward Brown bierze pod uwagę takie czynniki, jak: stosunek konsumentów do firmy, wartość rynkowa, raporty analityczne, rodzaj ryzyka.

Wartość Google w porównaniu z rokiem ubiegłym spadła o 2 proc., do 111,5 mld dol. mimo dominacji na rynku wyszukiwarek i wzrostu marki Android. Z kolei wartość IBM podniosła się o 17 proc., do poziomu 100,8 mld dol.

Potęga Apple pomogła wspiąć się na wyższą pozycję w rankingu AT&T, jako że firma ta była do lutego br. jedynym telekomem, który miał w swoje ofercie iPhone4.

Nieźle poradził sobie McDonald’s, zyskując dwa miejsca, co wskazuje na to, że negatywne publicity po filmie “Super Size Me” już minęło, a poprawa lokali i menu były trafionymi inwestycjami.

Największy skok w rankingu wykonała marka Marlboro – o 18 proc., do 67,5 mld dol.

Ranking obejmuje 100 najbardziej wartościowych marek. Jest to jego szósta edycja.

(Brandrepublic.com)

Top 10 najbardziej wartościowych marek na świecie w 2011 roku
Pozycja
Poprzednie miejsce
Marka
Wartość marki (w mln dol.)
1 2 Apple 153,285
2 -1 Google 111,498
3 -1 IBM 100,849
4 2 McDonald’s 81,016
5 -1 Microsoft 78,243
6 -1 Coca-Cola 73,752
7 15 AT&T 69,916
8 -1 Marlboro 67,522
9 -1 China Mobile 57,326
10 -1 GE 50,318