Wartość marki Apple wzrosła w tym roku o 84 proc., do poziomu 153,3 mld dol. Sprawiła to wysoka sprzedaż takich urządzeń, jak iPhone4, iPad i iPad2, a także komputerów stacjonarnych i przenośnych.
Budując doroczny ranking BrandZ, firma badawcza Millward Brown bierze pod uwagę takie czynniki, jak: stosunek konsumentów do firmy, wartość rynkowa, raporty analityczne, rodzaj ryzyka.
Wartość Google w porównaniu z rokiem ubiegłym spadła o 2 proc., do 111,5 mld dol. mimo dominacji na rynku wyszukiwarek i wzrostu marki Android. Z kolei wartość IBM podniosła się o 17 proc., do poziomu 100,8 mld dol.
Potęga Apple pomogła wspiąć się na wyższą pozycję w rankingu AT&T, jako że firma ta była do lutego br. jedynym telekomem, który miał w swoje ofercie iPhone4.
Nieźle poradził sobie McDonald’s, zyskując dwa miejsca, co wskazuje na to, że negatywne publicity po filmie “Super Size Me” już minęło, a poprawa lokali i menu były trafionymi inwestycjami.
Największy skok w rankingu wykonała marka Marlboro – o 18 proc., do 67,5 mld dol.
Ranking obejmuje 100 najbardziej wartościowych marek. Jest to jego szósta edycja.
(Brandrepublic.com)
Top 10 najbardziej wartościowych marek na świecie w 2011 roku |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pozycja |
Poprzednie miejsce |
Marka |
Wartość marki (w mln dol.) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | 2 | Apple | 153,285 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | -1 | 111,498 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | -1 | IBM | 100,849 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | 2 | McDonald’s | 81,016 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | -1 | Microsoft | 78,243 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | -1 | Coca-Cola | 73,752 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 | 15 | AT&T | 69,916 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 | -1 | Marlboro | 67,522 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9 | -1 | China Mobile | 57,326 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 | -1 | GE | 50,318 |