Transakcja oznacza, że z top 10 największych wg przychodów agencji interaktywnych w posiadaniu Publicis Groupe są trzy: nr 1 na liście – Digitas, numer 4 – Razorfish, oraz Rosetta, która zajmuje w rankingu pozycję ósmą.
Rosetta mieści się w Hamilton w stanie New Jersey. Jej przychody za ub.r. wyniosły 218 mln dol., co dało wzrost o 23 proc. w stosunku do roku 2009. W gronie klientów agencji są przede wszystkim firmy z branż zdrowia, handlu i finansów.
Rosetta należy do niewielu prywatnych, pozostających poza strukturami wielkich holdingów, liczących się agencji interaktywnych. Transakcja jest zaskoczeniem, bo CEO firmy Chris Kuenne dążył raczej do rozwoju poprzez akwizycje, a nie przez sprzedaż udziałów. W ostatnich latach firma przejęła mniejsze agencje, m.in. mobilną i healthcare.
Publicis Groupe jest szczególnie zainteresowana ekspertyzą Rosetty w zakresie zdrowia, dzielą co najmniej jednego klienta – Johnson & Johnson.
(Adage.com)