Kraj

Toshiba konsoliduje struktury; planuje start platformy Toshiba Places

Firma integruje struktury sprzedażowe i marketingowe. W prowadzonym obecnie projekcie Toshiba Fun za zakup notebooków rozdaje muzykę, filmy i gry. Jest to preludium do uruchomienia platformy Toshiba Places.

Do tej pory japoński koncern Toshiba funkcjonował w Polsce poprzez dwie osobne spółki: Toshiba Television Central Europe (Toshiba TCE), zajmującą się produkcją, sprzedażą i marketingiem telewizorów tej marki (firma ma fabrykę w Biskupicach Podgórnych pod Wrocławiem, w gminie Kobierzyce), oraz Toshiba Europe GmbH (Toshiba TEG), zajmującą się sprzedażą i marketingiem sprzętu IT (głównie notebooków, projektorów, rozwiązań biznesowych i systemów obrazowania medycznego, a ostatnio także tabletów).

Firma zdecydowała się jednak zintegrować struktury sprzedażowe i marketingowe i będzie funkcjonowała jako jedna organizacja. Marketing communication managerem Toshiba TEG jest Marcin Morawski i niewykluczone, że to on będzie odpowiadał za marketing w połączonych strukturach.

Toshiba z udziałami 8-11 proc. w rynku zajmuje czwarte/piąte miejsce na rynku notebooków w Polsce (w zależności od badania, GfK Polonia i IDC Polska). Natomiast w rynku telewizorów japoński producent zajmuje u nas 5. lub 6. pozycję (ilościowo lub wartościowo) z udziałami nieprzekraczającymi 3 proc.

Do 22 lipca br. Toshiba prowadzi akcję wspierającą sprzedaż notebooków Satellite i netbooków. Klienci, którzy zdecydują się w okresie promocji na zakup jednego z zestawów, otrzymają jako bonus możliwość ściągnięcia poprzez platformę Toshiba Fun od 100 do 300 plików muzycznych MP3 (z bazy 15 tys. plików Sony Music Polska) – w zależności od ceny wybranego komputera, obejrzenia 100 wybranych filmów z bazy serwisu Ipla (spółka Redefine) lub ściągnięcie do 4 gier – ta oferta dotyczy jedynie nabywców najdroższych notebooków (dostęp do gier Toshiba ma dzięki współpracy z firmą Intel).

Projekt Toshiba Fun to jednak jedynie wstęp do planowanego na III lub IV kwartał tego roku uruchomienia platformy Toshiba Places. Będzie ona funkcjonowała w modelu cludingu (znanego z aplikacji i serwisów Google czy Microsoftu). Będzie się opierała na sześciu głównych elementach: muzyce (Toshiba Music Place), wideo, zdjęciach, aplikacjach, grach oraz tzw. social places, czyli kontaktach poprzez serwisy społecznościowe. Tam użytkownicy komputerów, tabletów i telewizorów Toshiby będą mogli gromadzić i użytkować tego rodzaju kontent. W założeniach firmy ta platforma ma być wartością dodaną urządzeń Toshiby, dzięki czemu zwiększy się ich funkcjonalność, a tym samym, jak zakłada producent, lojalność klientów.

Akcję “Toshiba Fun – włącz rozrywkę” marketer wspiera kampanią reklamową w mediach (prasa, outdoor, internet oraz materiały POS u partnerów handlowych), natomiast plany aktywności marketingowych związanych z uruchomieniem platformy Toshiba Places będą dopiero opracowywane.

Toshiba nie ujawnia, kto odpowiada za kreację oraz planowanie i zakup mediów do kampanii.