Kraj

KP skasowała projekt piwa Kozel

Marketer szukał kolejnej metody, aby "ugryźć" rynek marek międzynarodowych.

Kozel to czeska marka piwa obecna na wielu rynkach w portfolio firmy SABMiller, właściciela Kompanii Piwowarskiej. Według naszych informacji marketer rozważał wprowadzenie w br. tego brandu w Polsce, ale z nieznanych nam przyczyn projekt ten został wstrzymany.

Kozel miał być kolejną próbą podboju małego, ale wysokomarżowego segmentu piw międzynarodowych. Obecnie królują w nim dwa brandy – Carlsberg (Carlsberg Polska) i Heineken (Grupa Żywiec). Tymczasem Kompania Piwowarska, lider polskiego rynku piwa, nie ma na tej półce silnego gracza.

Największym brandem międzynarodowym KP sprzedawanym w Polsce jest Pilsner Urquell, jednak ze względu na specyficzny smak – głęboka goryczka – marketer pozycjonuje je obecnie jako piwo niszowe, dla koneserów. Marka ta miała też w ostatnim czasie mniejsze wsparcie niż kiedyś, zlikwidowano jej produkcję w Polsce, co tłumaczone jest tym, że piwo dla smakoszy powinno pochodzić z jednego browaru.

Drugim brandem KP w tym segmencie jest wprowadzony niedawno Grolsch, jednak pozycjonowany jest on na górnej półce, a na razie jego wsparcie jest dość skromne. Marka nie doczekała się dotąd kampanii w TV.

Niepewny jest z kolei los innego piwa KP – włoskiego Peroni. Na rynku pojawiły się nawet spekulacje o możliwości wycofania tego brandu, który kilka lat temu wprowadzono przy dużych nakładach.

Listę międzynarodowych marek KP zamyka amerykański Miller, którego udziały wciąż są w Polsce śladowe.