Havas Sports & Entertainment zaprezentował międzynarodowe badanie europejskiego rynku festiwali muzycznych. Według wyników tej analizy Polska jest jedynym krajem, którego wszystkie główne imprezy tego typu znalazły się w pierwszej dwudziestce europejskiej. Respondenci uznali m.in., że nasze imprezy muzyczne oferują konsumentom największą wartość w porównaniu do ceny, a sponsoring nie wpływa na obniżenie wrażenia autentyczności imprezy.
W klasyfikacji ogólnej najlepiej oceniono irlandzki Oxegen Festival, a na siódmej pozycji znalazł się rodzimy Coke Live Music Festival. W pierwszej dwudziestce pojawiły się także Open’er, Przystanek Woodstock i Off Festival.
Raport Havas Sports & Entertainment “Letnie Festiwale Muzyczne w Europie 2011” powstał na podstawie analiz 64 imprez muzycznych. Dane były zbierane przy wykorzystaniu internetu (oficjalne i nieoficjalne strony festiwalu oraz blogi tematyczne) oraz przez bezpośredni kontakt z organizatorami i uczestnikami wcześniejszych edycji.
Badania przeprowadzono w okresie marzec – kwiecień 2011 r.