Kraj

JMD planuje ekspansję na inne rynki

Kawiarnie i drogerie to tylko projekty w fazie testowej.

Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci Biedronka, nie planuje w najbliższym czasie powiększenia sieci swoich testowych projektów – drogerii Hebe i kawiarni Kropka Relaks. O debiucie JMD w tych segmentach pisaliśmy w MMP24 24 maja i MMP 24 8 lutego.

– Testujemy na polskim rynku nowe możliwości rozwoju – powiedział Pedro Pereira da Silva, chief operations officer całej grupy JMD działającej obecnie w Portugalii i Polsce, a także country manager nadzorujący działalność grupy w Polsce. – Chcemy wprowadzać nowe formaty naszej obecności na rynku, ale na tym etapie za wcześnie powiedzieć, czy i który projekt będzie rozwijany, a który nie.

Da Silva nie skomentował jednoznacznie, czy prawdą jest, że decyzja o rozwijaniu sieci drogerii będzie oznaczać akwizycję jakiejś istniejącej już w Polsce sieci. Nieoficjalnie mówiło się o planach zakupu przez JMD Drogerii Natura posiadającej ponad 200 punktów w Polsce.

– Za wcześnie na tym etapie mówić o modelu rozwoju projektu, podczas kiedy nie wiemy, czy na pewno w to właśnie zechcemy inwestować w przyszłości – powiedział da Silva, ale nie wykluczył, że model akwizycji będzie brany pod uwagę.

Nie określił także, kiedy należy się spodziewać decyzji o przyszłości Hebe i Kropka Relaks – jako że  jest to projekt testowy, żadne wiążące decyzje odnośnie do dalszego rozwoju Jeronimo Martins w tym segmencie jeszcze nie zapadły.

JMD planuje natomiast ekspansję na innych rynkach. – Obecnie pracuje kilkanaście zespołów analitycznych, które badają, który z krajów byłby najlepszym rozwiązaniem na poszerzenie naszej obecności – powiedział da Silva. – Pod uwagę brane są tak kraje europejskie, jak i Ameryki Południowej. Decyzja raczej w tym roku jeszcze nie zapadnie.