Kraj

Viva Polska rozmawia z UPC Telewizja Kablowa

Telewizja muzyczna Viva Polska rozmawia z UPC Telewizja Kablowa na temat pojawienia się Vivy w kablu tej firmy. UPC ma...

Telewizja muzyczna Viva Polska rozmawia z UPC Telewizja Kablowa na temat pojawienia się Vivy w kablu tej firmy. UPC ma ponad milion abonentów. Rozstrzygnięcie spodziewane jest jeszcze w tym tygodniu. Kanał Viva Polska nie został uwzględniony w ofercie nowej platformy cyfrowej Cyfra Plus, powstałej po połączeniu Cyfry Plus i Wizji TV, gdzie udziałowcem jest UPC. Kierownictwo Cyfry Plus uzasadniało wybór MTV i brak Vivy Polska na platformie lepszą oglądalnością tej pierwszej stacji. Powoływano się też na wyniki ankiet rozesłanych wśród abonentów Cyfry Plus i Wizji TV. Według AGB Polska oglądalność MTV w całym 2001 r. wynosiła: AMR 15,705, SHR 0,3 proc., a Vivy Polska: AMR 14,252, SHR 0,2 proc. (AMR – średnia oglądalność minutowa, SHR – udział w widowni telewizyjnej). “Zniknięcie z platformy nie jest dla nas tragedią. Zwiększamy dostęp do Vivy Polska poprzez sieci kablowe. Od br. kanał jest dostępny w sieci Multimedia, która po fuzji z gdyńskim Szel-Satem ma około 400 tys. abonentów i jest drugą co do wielkości siecią kablową w Polsce” – mówi Magdalena Wąsińska, PR manager stacji Viva Polska. Dzięki sieci Multimedia Viva Polska jest obecna w kolejnych 81 miastach w Polsce. Poza tym dostęp do kanału za pośrednictwem kabla mają m.in. abonenci telewizji Vectra (394 tys. osób), Aster City (380 tys.), Toya (150 tys.), Dami (110 tys.), Małopolska TVK (60 tys.) i Śląska TVK (50 tys.). “Z punktu widzenia reklamodawców nic się nie zmieni, gdyż podawane im wcześniej ratingi i tak nie uwzględniały obecności Vivy Polska na platformie cyfrowej” – mówi Wąsińska. (PM/PU)