Kraj

Legend Group apeluje o włączenie myślenia [WIDEO]

Kampania społeczna, zrealizowana na zlecenie Ministerstwa Infrastruktury i sekretariatu Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, została tak zaplanowana, aby oprócz komunikacji mediowej wywołać dodatkowo dyskusję w przestrzeni publicznej.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FvNEf5F5hURM%26feature%3Dchannel_video_title%22%7D
Rusza kampania społeczna z cyklu “Włącz myślenie” na temat prędkości jako głównej przyczyny wypadków drogowych.

Celem kampanii jest nakłonienie kierowców do zmiany postaw związanych z przekraczaniem prędkości i jej niedostosowaniem do warunków jazdy, a w efekcie – ograniczenie liczby wypadków drogowych.

Przygotowana komunikacja ma przełamywać konwencjonalne rozwiązania panujące w kategorii – zamiast mówić o zachowaniach na drodze, nawiązuje do postaw i zdefiniowanych w trakcie badań powodów, jakimi kierujący tłumaczą zbyt szybką jazdę

Pojawienie się tematu prędkości w obszarze zachowań społecznych ma dawać szansę na wykreowanie trendu rozsądnej, wolniejszej jazdy oraz wyrażenie społecznego braku akceptacji dla osób rozwijających nadmierną prędkość. Ważną częścią kampanii ma być akcja “Nie zasuwam!”, która ma stać się zarzewiem akcji społecznej prowadzonej przez kierowców niegodzących się z terrorem prędkości panującym na polskich drogach. Akcja ma dostarczać wsparcia wszystkim tym, którzy czynnie zechcą przeciwstawić się przemocy kierowców nadużywających prędkości.

Oprócz komunikacji w tradycyjnych kanałach (TV, radio, prasa, reklama na autobusach) oraz obecności w internecie (serwis WWW, marketing w wyszukiwarkach, kampanie display) podjęte zostały działania angażujące społeczności – prowadzony jest profil w Facebooku, gdzie organizator chce zachęcić wszystkich nie tylko do wsparcia kampanii, ale również do dyskusji o problemie zabijającej prędkości. Planowane są również działania niestandardowe w przestrzeni publicznej.

Działania zaplanowano na okres czerwiec-sierpień 2011 r.

Kreacją zajęła się agencja reklamowa Legend Group. Media zaplanował i kupił MEC. Działania PR prowadzi On Board PR. TNS Pentor na potrzeby projektu realizuje badania jakościowe i ilościowe.