Kompania Piwowarska, lider rynku piwa i producent m.in. marki Dębowe Mocne, szykuje jej zupełnie nową komunikację reklamową.
W ub.r. odświeżono markę wizualnie (nowe logo, etykieta i materiały promocyjne – patrz tutaj). Marketer komunikował to kampanią reklamową w mediach przygotowaną przez agencję GPD.
Najnowszą kampanię reklamową przygotuje agencja DDB, która wygrała ten budżet w przetargu (pisaliśmy o nim w MMP24 w marcu br.). DDB pracuje także dla marki Tyskie z portfolio KP.
Dębowe Mocne KP wprowadziła na rynek wiosną 2002 r. Wtedy segment piw mocnych rósł (w szczytowych momencie stanowił on 26-27 proc. całego rynku i szacowany był na 400 mln l i ponad 2 mld zł rocznie) i Dębowe Mocne także święciło sukcesy. W ciągu pierwszego roku marka uzyskała 4,8 proc. udziału w całym rynku piwa, co dawało jej pierwsze miejsce wśród piw mocnych. W latach 2003-2004 pozycja marki nieco osłabła, przegoniły ją konkurencyjne marki Grupy Żywiec – Warka Strong i Tatra Mocne, których udział oscylował ok. 4 proc., a Dębowego – ok. 3-3,5 proc. Dzięki m.in. zwiększonym nakładom reklamowym Dębowemu udało się jednak odzyskać pozycję lidera kategorii, którą utrzymuje do dziś. W ostatnich latach zmieniły się jednak preferencje konsumentów, którzy odwrócili się od mocnych piw – segment zmalał do ok. 19 proc. w ub.r. Wraz ze spadkiem tego rynku spadała także sprzedaż Dębowego Mocnego, choć wciąż pozostaje ono liderem.
Jak twierdzi Jessica Spence, wiceprezes ds. marketingu Kompanii Piwowarskiej, w ub.r. firmie udało się zahamować spadki i ustabilizować wyniki sprzedaży tej marki.
Teraz przyszedł czas na nową komunikację reklamową, którą zapoczątkuje planowana niebawem kampania. Poza oczywistymi dla tej kategorii atrybutami, takimi jak moc piwa (wyższa zawartość alkoholu i ekstraktu) oraz pełny, wyrazisty smak, znacznie bardziej niż dotychczas ma być eksponowany symbol dębu jako ikony marki.
Planowaniem i zakupem mediów dla KP zajmuje się dom mediowy Starcom.
(współpraca TW)