Kraj

KP przygotowała nową komunikację marki Dębowe Mocne

Po ubiegłorocznym odświeżeniu wizerunku teraz przyszedł czas na nową komunikację reklamową.

KP przygotowała nową komunikację marki Dębowe Mocne
Kompania Piwowarska, lider rynku piwa i producent m.in. marki Dębowe Mocne, szykuje jej zupełnie nową komunikację reklamową.
W ub.r. odświeżono markę wizualnie (nowe logo, etykieta i materiały promocyjne – patrz tutaj). Marketer komunikował to kampanią reklamową w mediach przygotowaną przez agencję GPD.

Najnowszą kampanię reklamową przygotuje agencja DDB, która wygrała ten budżet w przetargu (pisaliśmy o nim w MMP24 w marcu br.). DDB pracuje także dla marki Tyskie z portfolio KP.

Dębowe Mocne KP wprowadziła na rynek wiosną 2002 r. Wtedy segment piw mocnych rósł (w szczytowych momencie stanowił on 26-27 proc. całego rynku i szacowany był na 400 mln l i ponad 2 mld zł rocznie) i Dębowe Mocne także święciło sukcesy. W ciągu pierwszego roku marka uzyskała 4,8 proc. udziału w całym rynku piwa, co dawało jej pierwsze miejsce wśród piw mocnych. W latach 2003-2004 pozycja marki nieco osłabła, przegoniły ją konkurencyjne marki Grupy Żywiec – Warka Strong i Tatra Mocne, których udział oscylował ok. 4 proc., a Dębowego – ok. 3-3,5 proc. Dzięki m.in. zwiększonym nakładom reklamowym Dębowemu udało się jednak odzyskać pozycję lidera kategorii, którą utrzymuje do dziś. W ostatnich latach zmieniły się jednak preferencje konsumentów, którzy odwrócili się od mocnych piw – segment zmalał do ok. 19 proc. w ub.r. Wraz ze spadkiem tego rynku spadała także sprzedaż Dębowego Mocnego, choć wciąż pozostaje ono liderem.

Jak twierdzi Jessica Spence, wiceprezes ds. marketingu Kompanii Piwowarskiej, w ub.r. firmie udało się zahamować spadki i ustabilizować wyniki sprzedaży tej marki.

Teraz przyszedł czas na nową komunikację reklamową, którą zapoczątkuje planowana niebawem kampania. Poza oczywistymi dla tej kategorii atrybutami, takimi jak moc piwa (wyższa zawartość alkoholu i ekstraktu) oraz pełny, wyrazisty smak, znacznie bardziej niż dotychczas ma być eksponowany symbol dębu jako ikony marki.

Planowaniem i zakupem mediów dla KP zajmuje się dom mediowy Starcom.

(współpraca TW)