Kraj

Red Branch po rebrandingu stawia na szerszą ofertę

Agencja wywodząca się z domu produkcyjnego poszerza ofertę działań interaktywnych. Ma na koncie dwa wygrane ostatnio przetargi.

Agencja reklamowa Red Branch, która niedawno obchodziła 10. rocznicę istnienia, przeprowadziła rebranding. Wiązał się on jednak nie tylko ze zmianą identyfikacji wizualnej i “liftingiem” atrybutów marki, ale także z decyzją o zmianie pozycjonowania. – Nie tyle zresztą zmianą, bo my kompetencje, o których chcemy głośniej mówić, posiadamy od dawna – mówi Robert Łuczak, partner & managing director Red Branch.

Agencja tak naprawdę powinna obchodzić 14. rocznicę istnienia, gdyby liczyć jej początek od firmy produkcyjnej Red Branch, na bazie której powstała, agencja jednak ukonstytuowała się 10 lat temu. Zdaniem Łuczaka taki filmowy background czyni jej ofertę unikatową. – Jesteśmy w stanie in-house przygotować całą stronę produkcyjną, animacje 2D i 3D – wylicza Łuczak. – Produkcja filmowa, niezależnie od tego, do jakiego medium przeznaczona, u nas przygotowana może być od początku do końca.

Łuczak dodaje jednak, że agencja bardziej teraz stawia na tzw. nowe media (aplikacje na iPada, mobilne, wszelkie formy ambientu online), których realizacja stanowi obecnie ponad 1/3 dochodów firmy.

– Wiemy, iż w ofercie mają to wszystkie agencje interaktywne – mówi Łuczak. – My jednak, wyrastając ze studia produkcyjnego, a potem z agencji full service, oferujemy nie tylko oderwane pomysły, ale też całą strategię działania: strategię, kreację, produkcję, montaż, postprodukcję itp. Dzięki tym kompetencjom potrafimy powiązać innowacyjne rozwiązania z mediami tradycyjnymi.

Według Łuczaka Red Branch dzięki właśnie takim kompetencjom wygrała przetarg na kampanię promocyjno-wizerunkową Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego. Pozostali członkowie zwycięskiego konsorcjum to Ecorys i MediaOn. Celem kampanii jest podtrzymanie pozytywnego wizerunku marki RPO Województwa Lubelskiego. Projekt obejmuje: produkcję spotu kinowego i radiowego, serię eventów w kinach na terenie województwa, landing page kampanii, internetową kampanię odsłonową, outdoor oraz obecność w portalach społecznościowych. Kampania realizowana będzie od sierpnia do października br.

Z kolei kompetencje filmowe zadecydowały o wygraniu przez Red Branch przetargu Ministerstwa Środowiska związanego z polską prezydencją w UE. Agencja zrealizowała film promocyjny, który będzie elementem obecności resortu na wszystkich eventach unijnych, m.in. na konferencji klimatycznej.

Łuczak dodaje, iż połączenie produkcji, postprodukcji, działań online itp. powoduje, iż oferta Red Branch jest cenowo konkurencyjna w stosunku do dużych agencji interaktywnych czy fullservice’owych, ale podkreśla, że celem firmy nie jest ściganie się na ceny. – Internetowe produkcje garażowe i tak zawsze będą najtańsze, ale ten rodzaj konkurencyjności nas nie interesuje – mówi.

Zespół agencji Red Branch powiększył się ostatnio o nowych pracowników: Piotra Możdżenia, art directora, i Martę Stawską, key account managera.

Główni klienci agencji to m.in. Philip Morris, GSK.