M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Budżet wart kilkanaście milionów do wzięcia

Maciej Burlikowski | 13 czerwca 2011, 06:00

Lukas Bank zdecydował się rozpisać przetarg mediowy. Biznesu broni Initiative.

Lukas Bank rozpoczyna przetarg na obsługę budżetu mediowego. Zamierza zaprosić do niego swoją dotychczasową agencję mediową, czyli Initiative Warszawa, i 3, 4 inne domy mediowe, których nazw nie ujawnia. Lukas Bank zamierza rozstrzygnąć przetarg do końca wakacji. Audytorem konkursu jest Instytut Audytu Mediowego (IAM).

Bank prowadzi równolegle przetarg na wybór agencji kreatywnej (patrz tutaj), który chce rozstrzygnąć do końca lipca.

Prawdopodobnie jesienią br. można się spodziewać kampanii rebrandingowej, która ma związek z planowaną zmianą dotychczasowej marki Lukas Bank na macierzystą markę właściciela banku, czyli francuskiej grupy Crédit Agricole, co bank anonsował już latem ub.r. (patrz tutaj).

W ub.r. Lukas Bank wydał na reklamy w mediach cennikowo 23,2 mln zł (dane: Kantar Media), co przy obecnych poziomach rabatów pozwala szacować budżet mediowy banku na jakieś 10-11 mln zł netto. Przedstawiciele banku nie chcą ujawniać, czy tegoroczny budżet będzie większy od ubiegłorocznego, jednak w perspektywie planowanej kampanii rebrandingowej można przewidywać, że bank będzie chciał zwiększyć swój share-of-voice. Od stycznia do kwietnia br. bank wydał na reklamę już 12,3 mln zł cennikowo.

Planowaniem i zakupem internetu dla Lukas Banku zajmuje się PanMedia Western.

Czytaj więcej na temat: , , , ,