M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Menedżerowie Tippingpoint chcą opatentować technikę produkcji wódki

Jacek Piątkowski | 13 czerwca 2011, 06:00

Produkt wytwarzany tą techniką ma być smaczniejszy niż wódki powszechnie dostępne w sprzedaży i ma otwierać nowe możliwości w komunikacji z konsumentami.

Autorami wniosku o rejestrację zgłoszonego do Urzędu Patentowego w Warszawie są Piotr Alchimowicz, dyrektor kreatywny, i Filip Wołowski, dyrektor zarządzający agencji reklamowej Tippingpoint.

– Pomysł powstał przy okazji pracy nad projektem marketingowym, który mieliśmy realizować dla jednego z producentów spirytualiów. Ostatecznie nie został on wdrożony, ale naszym zdaniem może być podstawą do tworzenia zupełnie nowego innowacyjnego produktu w kategorii wódek i dlatego chcemy go chronić zgodnie z prawem – mówi Wołowski.

Inspiracją dla konceptu był artykuł opublikowany na łamach "Journal of Agricultural and Food Chemistry", który prezentował wyniki badań pokazujące, skąd biorą się różnice w smaku konkretnych wódek. Zdaniem amerykańskich naukowców zależy to od sposobu i intensywności łączenia się cząstek wody i spirytusu. Im jest więcej "dobrze" połączonych cząsteczek, tym wódka jest smaczniejsza.

– Zastanawialiśmy się, od czego ten proces zależy. Wykorzystaliśmy stymulator energetyczny ADR 4 i okazało się, że wódka, której cząsteczki zostały przez niego "ułożone", smakuje lepiej niż jej odpowiednik, który nie był "energetyzowany" – twierdzi Alchimowicz.

Zdaniem autorów wniosku taka innowacja produktowa otworzyłaby przed branżą zupełnie nowe perspektywy marketingowe. Mogłaby przełamać przede wszystkim dotychczasowy impas rynkowy, m.in. związany z komunikacją marketingową wódek, która albo koncentruje się na podkreślaniu jakości produktu, albo stawia nacisk na kwestie wizerunkowe, łączone z elementami lifestyle'u.

Procedury rejestracji patentu trwają wedle polskich przepisów około trzech lat. Wniosek Alchimowicza i Wołowskiego został już wstępnie uznany przez Urząd Patentowy za zasadny.

Obaj od ponad 10 lat pracując w branży reklamowej, współpracowali przy wielu projektach marketingowych związanych z markami wódek, m.in. Bolsem, Soplicą, Sobieskim, Absolutem czy Wyborową.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,