M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

14 proc. Polaków ma smartfony

Joanna Dziwisińska | 15 czerwca 2011, 06:00

Najpopularniejszą marką tych urządzeń wśród Polaków pozostaje Nokia - wynika z badań MEC-u.

Dział badawczy domu mediowego MEC Analytics and Insight przeanalizował rynek smartfonów oraz ich użytkowników. Według badania ok. 14 proc. Polaków ma tego typu urządzenia. 

Smartfony są kupowane przede wszystkim na użytek własny (66 proc. respondentów) oraz na użytek własnej firmy (13,5 proc.). 40,6 proc. respondentów korzysta ze smartfonów w domu.

Najpopularniejszą marką wśród tego typu komunikatorów jest Nokia (41,6 proc.). Inne popularne marki to Samsung (25,6 proc.) oraz Sony Ericsson (20,4 proc.). Rzadziej respondenci wybierali iPhone’a (8,8 proc.) czy BlackBerry (5,1 proc.).

Wśród czterech najważniejszych powodów posiadania smartfonów ich użytkownicy wymieniają: korzystanie z portali informacyjnych, korzystanie z poczty elektronicznej, lokalizowanie miejsc oraz korzystanie z portali społecznościowych.

Posiadacze smartfonów najchętniej instalują aplikacje darmowe, ale jedna trzecia respondentów jest gotowa także za nie płacić.

Badanie przeprowadzono w tym roku metodą CAWI (computer assisted web interviews) wśród blisko 5 tys. respondentów w wieku powyżej 15. roku życia.

Czytaj więcej na temat: , , , , ,