M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Producent BlackBerry zapowiada agresywne wejście

Maciej Burlikowski | 15 czerwca 2011, 06:00

RIM i P4 przygotowały i współfinansowały kampanię reklamową mającą zapoczątkować ofensywę BlackBerry na rynku konsumenckim.

Kanadyjska firma Research In Motion (RIM), producent telefonów komórkowych pod marką BlackBerry, chce ostrzej niż dotąd powalczyć o polski rynek (pisaliśmy już o tym 30 maja).

Na świecie to jeden z największych graczy rynku komórkowego. W Polsce firma była obecna ze swoją ofertą u wszystkich operatorów, jednak tylko w taryfach dla klientów biznesowych. Znana jest m.in. z wygodnego i uznawanego za bardzo bezpieczny systemu poczty elektronicznej na komórki (do tego stopnia bezpiecznego, iż niektóre kraje, z obawy przed szyfrowaniem tych wiadomości, rozważały zakaz tej usługi na swoim terenie).

Teraz jednak RIM zamierza zdecydowanie mocniej niż dotychczas zawalczyć o polskich konsumentów.

– Polska to dla nas strategiczny rynek i będziemy o niego walczyli bardzo agresywnie – zapowiada Jamie K. Moran, channel marketing director RIM.

Na początek producent BlackBerry przygotował i współfinansował wspólną kampanię z P4, operatorem sieci Play. Ma ona być wstępem do repozycjonowania marki, dotąd kojarzonej przede wszystkim z rynkiem biznesowym, w kierunku produktów także na rynek konsumencki i zwiększenia jej rozpoznawalności w Polsce. Cechą wyróżniającą BlackBerry ma być m.in. usługa BlackBerry Messaging, dzięki której użytkownicy tych telefonów mogą na bieżąco utrzymywać kontakt ze swoimi znajomymi, czatować, wysyłać maile, zdjęcia i inne pliki.

Kampanię zaplanowano z rozmachem – w telewizji, prasie i na outdoorze. BlackBerry promuje się jako marka dla osób młodych (użytkowników pre-paidów), dla osób dojrzałych (w przypadku egzekucji Playa – dla kobiet) oraz tradycyjnie dla klientów biznesowych.

Kampanię przygotowała agencja Grandes Kochonos, planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy MediaCom Warszawa.

Współpraca z Playem nie ma charakteru wyłączności (ekskluzywnie Play będzie sprzedawał jeden z modeli w białym kolorze oraz usługę BlackBerry dla klientów pre-paid Play Fresh). Szef marketingu twierdzi, że RIM będzie współpracował ze wszystkimi operatorami.

Firma nie ujawnia, ile telefonów sprzedała dotychczas w Polsce ani jakie są jej plany sprzedażowe. Jamie K. Moran nie ujawnia też, jakiej wysokości budżet reklamowo-marketingowy firma przewidziała na polski rynek. Powtarza jedynie, że będzie agresywnie walczyła o rynek.

RIM współpracuje globalnie z Leo Burnett i Starcomem i jeśli zdecyduje się na własną komunikację w naszym kraju, to najprawdopodobniej we współpracy z tymi agencjami.

Marketer nie ujawnia, jak szybko ani w których sieciach handlowych telefony BlackBerry pojawią się na półkach.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,