Kampanię “VisitBritain” koordynuje dyrektor marketingu krajowej organizacji turystycznej Wielkiej Brytanii Laurence Bresh. Jest to pierwsza od dekady kampania, w której zaplanowano globalne spoty telewizyjne.
Czteroletni budżet wynosi 100 mln funtów.
Odsłona z gwiazdami potrwa dwa lata i obejmuje TV oraz internet, w tym social media. Przekaz koncentruje się wokół hasła “You’re invited”.
Każda z gwiazd promuje inny aspekt tego kraju: Judy Dench – wspaniałe zamki i Szekspira, Twiggy – dorobek w świecie mody. Dev Patel zwraca się do Azjatów, podkreślając wielokulturowość Wielkiej Brytanii, a Rupert Everett i Jamie Oliver skupiają się – odpowiednio – na teatrze i jedzeniu.
Partnerem kampanii jest BBC.
Celem akcji jest przyciągnięcie gości na czas olimpiady w przyszłym roku i w późniejszym okresie. Organizacja turystyczna liczy, że zwiększy liczbę turystów o 4 mln, ich wydatki o 2 mld funtów i zatrudnienie o 50 tys. stanowisk.
(Brandrepublic.com)