Kraj

PMPG wyda polską edycję "Bloomberg Businessweek"

Wydawca "Wprost" jest przekonany, że w Polsce brakuje magazynu ekonomicznego, dlatego wprowadza polską edycję "Bloomberg Businessweek".

Point Group Business Unit, spółka zależna Platformy Mediowej “Point Group”, jesienią wprowadzi polską edycję “Bloomberg Businessweek”. Będzie to pierwsza zagraniczna edycja tego magazynu, który grupa Bloomberg przejęła kilka lat temu. O planach wspólnego projektu wspominaliśmy w MMP24 z 20 czerwca br.

Początkowo pismo będzie się ukazywało jako dwutygodnik, ale docelowo ma stać się tygodnikiem. Jego naczelnym będzie Michał Kobosko, jednocześnie project manager Point Group Business Unit (w swojej karierze kierował m.in. redakcją “Forbesa” oraz “Dziennika Gazety Prawnej”).

Wcześniej spółka rozważała projekt pisma “Wprost Biznes”. Ostatecznie jednak zdecydowała się na licencję “Bloomberg Businesweek”. Jednak, jak podkreśla wydawca, magazyn duży nacisk będzie kładł na materiały lokalne. Przypomnijmy, że “BusinessWeek” (taka była kiedyś pisownia tego tytułu) był już obecny na polskim rynku, właśnie za pośrednictwem AWR “Wprost” (spółka przejęta przez PMPG), ale został zamknięty w grudniu 2005 roku.

Na razie wydawca nie podaje dokładnych danych na temat planowanego nakładu i ceny egzemplarzowej. Sprzedażą reklam zajmie się biuro reklamy PMPG. Wartość licencji nie jest znana.