Kraj

Mann i Materna skutecznie przyciągają klientów do Kredyt Banku

Obaj panowie nie dorównali wynikowi Szymona Majewskiego dla PKO BP, ale przecież skala tych przedsięwzięć jest nieporównywalna.

Mann i Materna skutecznie przyciągają klientów do Kredyt Banku
Kredyt Bank ujawnił, że przez pierwszy miesiąc trwania kampanii reklamowej rachunków Ekstrakonto Plus, które reklamują Wojciech Mann i Krzysztof Materna, otworzył 23 tys. tych kont.

To, jak twierdzą przedstawiciele banku, znacznie powyżej założeń kampanii (przed jej startem bank otwierał ok. 5-6 tys. kont w miesiącu, a dzięki kampanii liczył na podwojenie tego wyniku).

Blisko 11,7 tys., czyli 51 proc. otworzyli zupełnie nowi klienci, zaś 47 proc. – dotychczasowi klienci banku, którzy jednak nie mieli w nim konta. Jedynie 2 proc. to konwersja dotychczasowych posiadaczy kont na nowy rachunek. Bank chwali się, że dziennie otwiera od 800 do 1,2 tys. kont. Jest to ponadczterokrotny wzrost sprzedaży w porównaniu z pierwszymi miesiącami 2011 r.

– W czerwcu odnotowaliśmy historyczny wynik sprzedaży miesięcznej nowych kont – Tomasz Molenda, dyrektor departamentu marketingu Kredyt Banku, nie ukrywa zadowolenia. Do tej pory klienci zgromadzili na Ekstrakontach Plus ponad 24 mln zł.

Kampanię z udziałem Manna i Materny przygotowała dla Kredyt Banku nowo wybrana agencja reklamowa Just, która przejęła jego obsługę od G7 (o tej kampanii pisaliśmy tutaj).

Mann i Materna nie wyrównali wyniku Szymona Majewskiego, który w pierwszym miesiącu przyciągnął dla PKO BP blisko 40 tys. nowych klientów (patrz tutaj), a w następnym – kolejne 44 tys., łącznie w ciągu pierwszych dwóch miesięcy PKO otworzył 134,8 tys. kont (patrz tutaj). Trzeba jednak pamiętać, że siła obu banków jest diametralnie różna – ofensywa reklamowa PKO BP była (i jest) znacznie silniejsza niż Kredyt Banku (choć dla tego banku to i tak największa w historii kampania), nie mówiąc już o wielkości sieci sprzedaży – Kredyt Bank dysponuje 375 placówkami, PKO BP ma zaś 1,2 tys. własnych oddziałów i 1,9 tys. agencyjnych.