Kraj

"Dziennik Polski" w rękach Polskapresse

Wydawnictwo Jagiellonia sprzedało krakowski dziennik wydawcy "Polski The Times".

Polskapresse przejęła wszystkie udziały w spółce Polski Dom Medialny, wydawcy “Dziennika Polskiego” oraz serwisów Dziennik.krakow.pl i Grosik24.pl. Właścicielem Polskiego Domu Medialnego było Wydawnictwo Jagiellonia. Polskapresse nie podaje wartości transakcji.

Szefem Polskiego Domu Mediowego jest Tomasz Niski, dotychczas wiceprezes Polskapresse Oddział Prasa Krakowska. Jak przekazała Magdalena Chudzikiewicz, dyrektor marketingu i PR Polskapresse, spółka nie planuje włączenia “Dziennika Polskiego” do projektu “Polski The Times”, skupiającego pozostałe tytuły regionalne grupy. Do tej pory na rynku małopolskim Polskapresse miała tytuł “Polska Gazeta Krakowska”. Redaktorem naczelnym “Dziennika Polskiego” pozostaje Piotr Legutko.

Rozpowszechnianie płatne razem “Dziennika Polskiego” w kwietniu 2011 wyniosło 39,5 tys.egz. (ZKDP kwiecień 2011). W tym samym okresie serwisy grupy Dziennik.krakow.pl zanotowały 152,2 tys. realnych użytkowników (Megapanel PBI/ Gemius).