Kraj

Wyborowa będzie wzmacniać pozycję w whisky

Marki importowane mają być jednym z priorytetów marktera.

Już pod koniec ub.r. marka Ballantine’s  (Wyborowa SA) prześcignęła pod względem udziałów wolumenowych wieloletniego lidera Johnnie Walker Red Label (Diageo), teraz firma świętuje objęcie pozycji lidera w całej kategorii. Według ACNielsena w maju jej udziały wolumenowe wynosiły 31,3 proc., podczas gdy Diageo miało 21,8 proc.

W najbliższych miesiącach Wyborowa SA zamierza wspierać nie tylko sztandarową markę – Ballantine’s Finest, ale także Chivas Regal, który wciąż w segmencie de luxe przegrywa z Johnnie Walker Black Label, oraz markę Jameson – obecnie lidera segmentu Irish.

W innych kategoriach priorytetem będzie marka wódki Absolut, wciąż około trzy razy mniejsza niż należąca do tego samego segmentu premium imports Finlandia z portfolio Brown Forman Polska. Inwestycje nie ominą także marki Malibu.

– Będziemy wspierać marki importowane, z których słynie nasz koncern, których konsumpcja w Polsce rośnie i na których mamy odpowiednie marże. Nie znaczy to jednak, że zaniedbamy brandy lokalne jak Wyborowa i Luksusowa – mówi Jean-Baptiste Mouton, dyrektor marketingu i członek zarządu Wyborowa SA. Dodaje, że Wyborowa SA nie będzie jednak wchodzić na rynek wódek ekonomicznych czy lower mainstream, gdzie marże są minimalne.