Kraj

Pod koniec roku pojawi się 10 sklepów Tesco Extra

Detalista nr 2 powiększy dwukrotnie liczbę sklepów największego formatu.

Obecnie Tesco ma pięć sklepów formatu Extra, a na przełomie roku 2011/2012 ma ich być już dziesięć. Na ogół detalista nie buduje nowych obiektów, ale do formatu Extra rozbudowuje swoje istniejące sklepy.

Tesco Extra to hipermarkety o powierzchni powyżej 10 tys. mkw. Określenie “extra” w nazwie formatu dotyczy nie tylko rozmiarów, lecz także oferty dodatkowych usług. W ramach marketu pod marką Tesco działają np. apteka, optyk i stoisko sprzedające usługi operatorów komórkowych. W sklepie są także wyspy, na których sprzedawana jest odzież marki własnej Tesco F&F. Placówki te mają bardziej nowoczesny wygląd niż zwykłe hipermarkety.

– Tesco Extra to próba rozruszania obecnie bardzo statycznego rynku hipermarketów. W naszej strategii stawiamy na budowę małych supermarketów, ale także modernizacje tych największych – mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska.

Po modernizacji sklepu do formatu Extra sprzedaż wzrasta średnio o 26 proc,, według danych detalisty, Tesco Extra przyciąga także nowych klientów, którzy dotychczas ze sklepu nie korzystali.