Projekt MyGuidie.com nabiera tempa. Serwis powstał w maju tego roku podczas Startup Weekend Warsaw i właśnie otworzył rejestrację dla potencjalnych przewodników.
Oficjalny start serwisu i
możliwość rezerwowania wycieczek planuje się na wrzesień.
MyGuidie.com to platforma łącząca turystów z mieszkańcami najciekawszych zakątków świata. Celem MyGuidie.com jest stworzenie zupełnie nowego zawodu – wolnego przewodnika, który nie musi mieć licencji, ale zna swoje miasto i potrafi z pasją o nim opowiedzieć. Zwiedzającym pokaże miejsca niedostępne w tradycyjnych przewodnikach czy planach wycieczek agencji turystycznych.
Przewodnicy, którzy rejestrują się w serwisie, sami ustalają stawki dzienne za oprowadzanie po mieście. – Aktualnie posiadamy tylko pakiety na jeden dzień, ale w planach jest utworzenie pakietów wycieczkowych oraz cennik za pojedynczą osobę i całą grupę. Nasza prowizja to 15 proc. od transakcji za rezerwację. Prowizję pobieramy podczas rezerwacji i w przypadku nieodwołania wycieczki przez turystę, wtedy jest ona przekazywana przewodnikowi – mówi Aleksandra Sitarska odpowiedzialna za oprogramowanie i strategię MyGuidie.com.
Stawki podawane są w dolarach amerykańskich i euro. Turyści mogą zapoznać się z profilem potencjalnych przewodników i dopiero wtedy zadecydować, czy jego zainteresowania i możliwości odpowiadają ich preferencjom.
W obecnym kształcie serwis jest anglojęzyczny. Natomiast w tym miesiącu można podziewać się w wersji w języku polskim i francuskim. Założyciele MyGuidie.com nie będą prowadzić sprzedaży reklam na swojej platformie.