Kraj

Ponad 20 tys. zł dla marketing managera FMCG

Firma rekrutacyjna Antal International zbadała zarobki w marketingu i sprzedaży.

Według raportu zarobki marketing managera są bardzo zróżnicowane. W sektorze FMCG wynagrodzenia w dużych międzynarodowych korporacjach na tym stanowisku sięgają powyżej 
20 tys. zł  brutto miesięcznie. Stawki w nieco mniejszych firmach wahają się w granicach 
17-18  tys. Wysokość zarobków uzależniona jest, poza wielkością firmy, również od lokalizacji – w Warszawie płace są najwyższe.

Brand manager zarabia między 12-13 tys. zł  brutto miesięcznie, w Warszawie. W pozostałej części kraju stawki na tym stanowisku nie przekraczają 10 tys. zł.

Porównywalne zarobki mają pracownicy z działów sprzedaży. Płaca osoby na stanowisku regional sales managera w województwie dolnośląskim w sektorze FMCG wynosi 5,5 tys. zł miesięcznie; w Warszawie w tej samej branży – to ok. 6-8 tys. zł  brutto miesięcznie. Z kolei senior sales manager w FMCG otrzymuje w Warszawie 
12 tys. zł brutto.

W obu przypadkach – marketingu i sprzedaży – najlepiej opłacane są osoby w branży farmaceutycznej i medycznej. Przykładowo medical liaison (osoba zajmująca się merytorycznym wsparciem działań przedstawicieli medycznych) zarówno w Warszawie, jak i Poznaniu otrzymuje zarobki w wysokości 9-11 tys. zł brutto miesięcznie. Product marketing manager czy business development manager w branży farmaceutycznej ma zarobki na poziomie 17 tys. brutto miesięcznie.

Badanie Antal International opisuje wynagrodzenia specjalistów i menedżerów. Zostało przygotowane 
na podstawie ponad 200 procesów rekrutacyjnych przeprowadzonych przez firmę w okresie grudzień 2010 – maj 2011 r.